تازه های سایت

کد مطلب: 27565
24. مرداد 1395 - 7:48
مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان گفت: فاخرترین مستند حیات وحش ایران به اسم «امپراتوری سنجاب‌ها» در صدا و سیمای مرکز همدان تولید و به زودی با حضور مسئولان ارشد رسانه ملی رونمایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسین میسر با اعلام این خبر گفت: فیلم مستند «امپراتوری سنجاب‌ها» که مراحل پایانی تولید خود را سپری می‌کند یکی از فاخرترین مستندهای صدا و سیمای ایران است که با قابلیت پخش از تمامی شبکه‌های سراسری و برون مرزی و به صورت  HDدر صدا و سیمای مرکز همدان تولید شده است.

وی گفت: قسمت‌هایی از این مستند جذاب و فاخر در نقاطی از استان همدان مانند شهرستان نهاوند و مابقی آن در سایر نقاط کشور تصویربرداری و تولید شده است که از شاخصه‌ها آن می‌توان به تصویربرداری  HDو موسیقی خوب در متن مستند اشاره کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان افزود: به دلیل شرایط حساس حیات وحش و سفر گروه مستندساز صدا و سیمای مرکز همدان به نقاط مختلف کشور هزینه ساخت هر دقیقه از این فیلم مستند بیش از یک میلیون تومان برآورد شده است که این نشان از دقت مستندساز از تولید این اثر فاخر و کم نظیر دارد.

وی بیان کرد: فرشاد افشین‌پور مستندساز مرکز همدان قبل از این نیز مستند 61 دقیقه‌ای سفر به آمادای در مورد حیات وحش استان همدان را تولید کرده که جوایز بسیاری از جشنواره‌های داخلی و خارجی را کسب کرده است.

میسر اظهار داشت: مستند آمادای با داشتن جذابیت‌های تصویری ویژه و موسیقی مناسب توانسته دریچه‌ای نوع به روی ساخت مستند حیات‌وحش در کشور باز کند به طوری که تصاویر و اطلاع‌دهی ویژه در این مستند، زندگی گونه‌های جانوری و پرندگان مختلف را طوری با نریشن متن داود نماینده نشان می‌داد که هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کرد.

وی عنوان کرد: در مستند امپراتوری سنجاب‌ها مانند مستند آمادای کارگردانی و تصویربرداری این اثر فاخر بر عهده فرشاد افشین‌پور با دوربین‌های بسیار پیشرفته و متعددی است که در لانه‌های پرندگان و حیوانات به مدت 18 ماه کار گذاشته شده بود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان گفت: فرشادافشین‌پور در مستند آمادای برای درک بهتر بینندگان دوربین را به لانه پرندگان برد و تصاویر بکری از لحظه تخم‌گذاری، شکار، خواب زمستانی، نحوه زندگی و بچه‌های آنها تا زمان بزرگ و مستقل شدنشان شکار کرد.

وی افزود: در ادامه این مستند شهر سنجاب‌ها و تونل‌های تو در تویشان، شکار گرگ‌ها و نحوه به قدرت رسیدن عقاب طلایی به تصویر کشیده شده است به طوری که مستندساز احساس کرد باید امپراتوری سنجاب‌ها را به شکل مستقلی تولید کند و همین کار را نیز انجام داد.

میسر تصریح کرد: برای ساخت فیلم مستند آمادای 18 ماه فعالیت در شرایط سخت و پرخط انجام شد به طوری که دوربین‌های کوچک و پیشرفته مختلف داخل لانه‌های گرگ‌ها، سنجاب‌ها، پرندگان و در مکان‌های مختلف برای داشتن تصاویر از شکار و علامت‌گذاری قلمرو آنها گذاشته شد.

وی بیان کرد: ساخت  فیلم مستند حیات وحش یکی از سخت‌ترین نوع فیلم‌ها است چرا که باید آن طور که حیوانات و پرندگان و جانوران زندگی می‌کنند برای بیننده تصویربرداری کرد بر همین اساس کار گروه مستندساز همدان با آخرین تجهیزات روز با کیفیت فوق‌العاده بالای HD انجام گرفت.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان با اشاره به وجود جنگل‌های طبیعی و سراب‌های نهاوند عنوان کرد: به زودی کار تولید مستند دیگری در مورد سراب‌های نهاوند و سایر نقاط استان با هدف جذب سرمایه‌گذار و رونق گردشگری در چهار فصل سال آغاز می‌شود.

وی افزود: به این دلیل نام مستند قبلی را آمادای انتخاب کردیم چون نخستین نام همدان بود که در کتیبه پیلسر سوم پادشاه آشور، به محل تجمع و زندگی مادها به عنوان نخستین قوم آریایی اشاره شده است.

به گزارش تسنیم، مستند یک ساعته سفر به آمادای که برای ساخت آن 60 میلیون تومان هزینه شد و در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی عناوین نخست را کسب کرد روایتی محض از حیات وحش استان در مناطق حفاظت شده و به ویژه تالاب شیرین‌سو و سراب گیان نهاوند داشت که کار تولید آن 18 ماه و در ساختار زمانی چهار فصلی و در بازده مکانی 20 هزار کیلومتر مربعی، بیش از 30 گونه جانوری مختلف ایرانی را به تصویر کشید و اطلاعات خوبی را از زندگی  جانوران و پرندگان به بیننده می‌دهد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه‌ها

از زحمتی که کشیده اید کمال تشکر را دارم .باید خیلی جذب باشه امید وارم این مستند رو ببینم.

دیدگاه شما