تازه های سایت

کد مطلب: 27546
19. مرداد 1395 - 8:10
شهردار نهاوند با بیان اینکه پژوهش در عمران شهری نهاوند مورد توجه قرار گیرد، گفت: هزینه‌های غیرضروری شهرداری نهاوند کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، امیررضا یوسفیان در جمع خبرنگاران نهاوند اظهار داشت: تمرکز مدیریت ارزش در شهرداری نهاوند بر سه اصل اهداف، اولویت و ایجاد راهکارهای جایگزین استوار بوده و بهبود بازدهی یکی از ویژگی‌های مدیریت ارزش در اجرای پروژه‌های شهری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مدیریت ارزش با تشخیص هزینه‌های غیرضروری و ارائه فاکتورهای راهبردی، پروژه‌ها هدفمند هدایت می‌شود، افزود: از اهداف اصلی این مهندسی بهینه‌سازی زمان برای رسیدن به بهره‌برداری، بدون افزودن بر هزینه‌ها یا کاستن از کیفیت کار است که در پروژه‌های شهری منوط به رعایت اصول و استاندارهای مدیریتی است.

یوسفیان با بیان اینکه این امر سبب بهینه‌سازی منابع در طرح‌های سرمایه‌گذاری دارد، گفت: مهندسی ارزش بر بهبود کیفیت پروژه‌ها تاثیرگذار بوده و اگر این مقوله در شهرداری نهاوند به جایگاه واقعی برسد اتفاقات خوبی در حوزه‌های عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شهری را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه می‌توان محورهای اصلی مهندسی ارزش را برای رسیدن به مطلوب، در کار گروهی، خلاقیت و برخورد نظامند جستجو کرد، افزود: مدیریت شهری به عنوان یکی از نهادهای خدمت‌رسان نیازمند بهره‌گیری از  مهندسی ارزش در حوزه عمرانی و حمل و نقل است.

شهردار نهاوند تصریح کرد: این مهندسی به عنوان رویکرد کارگروهی، سیستماتیک، خلاقانه و با هدف ارتقای ارزش یک پروژه از طریق کاهش هزینه و افزایش طول عمر طرح و افزایش کیفیت به اجرا در می‌آید  که در این راستا حذف هزینه‌های غیرضروری نیز پیش خواهد رفت.

وی تاکید کرد: استفاده از این دیدگاه در طرح‌های خدماتی به عنوان یک تعهد و ضرورت بوده و خدمت به شهروندان و کسب رضایت آنان، تامین منافع جمعی، حفظ محیط زیست و بهبود محیط شهری، توسعه پایدار و آبادانی شهر جز وظایف اساسی آن است.

یوسفیان بیان کرد: یکی از چالش‌هایی که امروزه در پروژه های شهری امروزی کمتر مورد توجه قرار گرفته پژوهش در مدیریت ساخت و ساز و عمران شهری نهاوند بوده که پیامد آن ایجاد مشکلات بسیاری در اکثر فرایندهای اجرایی پروژه‌های عمرانی است.

وی با اشاره به اینکه برای برون‌رفت از این مشکلات باید از تکنیک‌ها و تئوری‌های متعدد مهندسی ارزش بهره جست، بیان کرد: بهبود عبور و مرور در شریان‌های اصلی و فرعی شهر و همچنین ارتقای سیما و منظر شهری یکی از دغدغه‌ها و اساسی‌ترین اولویت‌های اجرایی مدیریت شهری نهاوند است.

شهردار نهاوند عنوان کرد: تمام تلاش و سیاست اجرایی شورا و شهرداری اهتمام در جهت ایجاد زمینه رفاه و آرامش، افزایش امکانات، تجهیزات و همچنین ارتقای مبلمان شهری است که با تمام توان با مشکلات و چالش‌های پیش رو به تحقق این گونه نیازها گام برخواهیم داشت.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما