تازه های سایت

کد مطلب: 27512
14. مرداد 1395 - 8:04
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: با گذشت بیش از 25 سال، پروژه احداث سیستم فاضلاب خانگی شهر نهاوند پیشرفت قابل قبولی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام‌نیا در نشست بررسی مشکلات آب و فاضلاب شهری نهاوند با اشاره به ضرورت خدمات‎رسانی مناسب و مطلوب به مردم، تأمین آب شرب بهداشتی و سالم در تمام مناطق شهری و روستایی را از عمده وظایف مسؤولان این حوزه خواند.

وی گفت: امروز بعد از گذشت بیش از 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ما حق دارند از خدمات نظام اسلامی در جای جای این مرز و بوم آشنا شوند لذا مدیران نیز باید در ارائه خدمات به مردم و ارباب رجوع از همدیگر گوی سبقت را بربایند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس با اشاره به اینکه اجرای پروژه تصفیه‎خانه فاضلاب شهر نهاوند ادامه داد: این پروژه در سال 71 شروع شده که باید طبق توافقی که با پیمانکار آن در آن زمان منعقد شده در سال 92 افتتاح می‎شد، اما متاسفانه بعد از گذشت بیش از 24 سال از آغاز این پروژه؛ فقط 33 درصد پیشرفت دارد.

وی افتتاح این پروژه را نیازمند توجه بیشتر مسؤولان دانست و در ادامه با بیان اینکه اعتبار تخصیصی به این پروژه 20 میلیارد تومان بود، افزود: تا کنون برای اجرای 33 درصد این پروژه حدود 14 میلیارد تومان هزینه شده است.

بهرام‎نیا با بیان اینکه برای اتمام این پروژه بیش از 20 میلیارد تومان دیگر نیاز است؛ به کمبود آب و افت فشار آب شرب در برخی مناطق مسکونی نهاوند اشاره کرد و گفت: متاسفانه خط تراز منازل مسکونی با جانمایی منبع ذخیره آب شرب در مکان مناسبی قرار ندارد.

وی اضافه کرد: در برخی مناطق شهرنشین خانواده‎ها به سختی آب شرب خود را تأمین می‌کنند که باید هر چه سریعتر نسبت به رفع مشکل این اهالی به صورت اورژانسی اقدام شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس در ادامه با بیان اینکه تامین آب شرب بهداشتی؛ نظارت ماموران آبفا و آبفار را می‎طلبد افزود: خوشبختانه آب شرب نهاوند از سلامت بالایی برخوردار است.

وی وضعیت آبی شهرستان نهاوند را به لحاظ وجود سراب‎های پرآب و خروشان در مقایسه با دیگر مناطق استان، مطلوب دانست.

بهرام‎نیا از آغاز مجدد عملیات عمرانی سد گرین نهاوند خبر داد و اظهار کرد: این سد در تامین آب شرب و آب مورد نیاز بخش صنعت و کشاورزی این شهرستان نقش‎آفرین خواهد بود.

وی خواستار تلاش بیشتر برای به اجرایی شدن پروژه فاضلاب خانگی شهر نهاوند شد و اظهار کرد: انجام زودتر این پروژه باید مد نظر مسؤولان امر قرار گیرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان همدان نیز از تامین آب شرب بهداشتی و سالم در شهرستان نهاوند خبر داد و گفت: این میزان در سطح استان همدان 99 درصد است اما تمام جمعیت شهری این شهرستان از خدمات آبفا بهره‎مند هستند.

سید هادی حسینی‎بیدار فرسوده بودن شبکه انتقال آب شرب و استفاده غیر مجاز از آب شرب را عمده مشکلات این مدیریت عنوان کرد و گفت: شهرستان نهاوند سالم‎ترین آب را دارد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما