تازه های سایت

کد مطلب: 27508
13. مرداد 1395 - 1:19
امام جمعه نهاوند گفت: با توجه به نقش ذاتی رسانه ها در اطلاع رسانی و همچنین تاثیر آنان برافکار عمومی خبرنگاران رسالت بزرگی در آگاه سازی نسل جوان از خطرهای تهاجم فرهنگی و آسیب های اجتماعی دارند که لازم است آنرا با تعهد انجام دهند.
 به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در دیدار با خبرنگاران که در دفتر وی برگزار شد، گفت: رسانه ها یکی از مهمترین عوامل توسعه فرهنگی هر جامعه محسوب می شوند که علاوه بر پویایی و نشاط جامعه ، عامل تحرک آن نیز هستند.

وی افزود: یکی از امتیازهای بزرگ خبرنگاران در جامعه ما با جوامع غربی این است که با انگیزه الهی می توانند از کارهای دنیا برای آخرت نیز توشه بردارند .

وی بی طرفی و قضاوت های منصفانه را از ویژگیهای ضروری یک خبرنگار عنوان کرد و افزود: خبرنگاران باید صداقت، امانتداری و دوری از افراط و تفریط و پرهیز از نگاه های یکسویه و جانبدارانه را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

امام جمعه نهاوند بر رعایت اخلاق در این حرفه تاکید کرد و اظهار داشت: هر حرف یا نوشته ای که انسان در دنیا دارد جزء اعمال او ثبت می شود و اگر در دنیا پاسخگو نباشد باید در جهان آخرت جوابش را بدهد لذا باید مواظب آنچه که می گوییم و یا می نویسیم باشیم .

وی با اشاره به نقش تبلیغات در برانگیختن افکار عمومی گفت: در دوران مشروطیت به واسطه تبلیغات استعمار شیخ فضل اله نوری به دار آویخته شد و مردم در زیر جنازه او اظهار شادمانی می کردند که این مساله تاثیر تبلیغات را در افکار عمومی نشان می دهد .

امام جمعه نهاوند فضای مجازی را یکی از ابزارهای ارتباطی دنیای امروز عنوان کرد و گفت: امروزه فضای مجازی نقشی بسیار تاثیر گذار در زندگی و همچنین اطلاع رسانی دارد که باید از این ظرفیت برای تبلیغ دین استفاده کرد.

حجت الاسلام مغیثی گفت: رسالت اصلی روحانیان و خبرنگاران این است که برای تبلیغ ارکان دین تلاش کنند و در این زمینه اطلاع رسانی هایی داشته باشیم .

در این نشست خبرنگاران مطالبی را در خصوص موضوع های مختلف شهرستان با امام جمعه مطرح کردند .

هفدهم مرداد ماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در شهر مزار شریف افغانستان بدست طالبان است که بدین مناسبت این روز را به نام روز خبرنگار نامگذاری کردند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما