تازه های سایت

کد مطلب: 27505
13. مرداد 1395 - 1:14
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان نهاوند با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد فضاهای آموزشی این شهرستان نیاز به بازسازی و مقاوم‌سازی دارد، گفت: بنیاد برکت برای نوسازی فضاهای آموزشی نهاوند مشارکت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، هادی سلگی با اعلام این مطلب اظهار داشت: اکثر مدارس بزرگ شهری در شهرستان نهاوند قدیمی هستند و بیشتر فضاهای آموزشی مناطق شهری در نهاوند نیاز به بازسازی دارند.

وی با بیان اینکه در شهرستان نهاوند مجموع فضاهای آموزشی نوساز کمتر از 40 درصد کل فضاهای موجود است، تصریح کرد: بنیاد برکت با هدف توسعه فضاهای آموزشی و محرومیت‌زدایی اقدام به ساخت فضاهای آموزشی و فرهنگی در مناطق محروم و روستاها می‌کند و در همین راستا ساخت سه پروژه آموزشی در روستاهای شهرستان نهاوند با همکاری بنیاد برکت در حال اجرا است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان نهاوند افزود: سال گذشته با بنیاد برکت برای نوسازی سه پروژه آموزشی توافق کردیم و در حال حاضر نیز برای بازسازی دو پروژه دیگر اقدامات اولیه در حال بررسی است تا دو مدرسه قدیمی در شهرستان نهاوند شناسایی شود.

وی تأکید کرد: طرح‌های نوسازی که توسط بنیاد برکت در شهرستان نهاوند در حال اجرا است شامل پروژه مدرسه 9 کلاسه روستای توانه، پروژه 6 کلاسه روستای بابارستم و پروژه مدرسه 6 کلاسه روستای ده‌حیدر است.

سلگی بیان کرد: این پروژه‌ها بین 45 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که مدرسه 9 کلاسه روستای توانه با 95 درصد پیشرفت فیزیکی، مدرسه 6 کلاسه روستای بابارستم 45 درصد پیشرفت فیزیکی و مدرسه 6 کلاسه روستای ده‌حیدر با 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پروژه مدرسه روستای توانه برای آغاز سالتحصیلی جدید به بهره‌برداری می‌رسد و دو پروژه دیگر نیز در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

وی عنوان کرد: با بهره‌برداری از این واحدهای آموزشی در روستاهایی که مدارس آنها تخریبی و فاقد استانداردهای لازم است 21 کلاس درسی به مجموعه کلاس‌های شهرستان اضافه می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان نهاوند در ادامه به دیگر پروژه‌های آموزشی در دست اجرا اشاره کرد و گفت: پروژه‌های آموزشی دیگری در شهرستان در حال بازسازی هستند که اعتبار این پروژه‌ها از محل اعتبارات تخریب و بازسازی (اعتبارات ملی) تأمین شده است.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل پروژه 6 کلاسه روستای کوهانی، مدرسه 6 کلاسه روستای کفراج که این پروژه ابتدا خیرساز بوده و ادامه ساخت آن از محل اعتبارات تخریب و بازسازی است و پروژه 15 کلاسی جایگزین مدرسه شهیده نوشین‌امیدی است که این پروژه برای آغاز سالتحصیلی جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

سلگی بیان کرد: مدرسه قشلاق یک کلاسه روستای بابارستم نیز از طرح‌های نوسازی است که به صورت خیرساز است و مدرسه 15 کلاسه آقای حمیدی که خیر‌ساز است و جایگزین مدرسه شهید محلاتی می‌شود و مدرسه 6 کلاسه سنایی نیز از طرح‌هایی است که برای تخریب تحویل واحد نوسازی داده شده است.

وی با بیان اینکه حدود 70 درصد فضاهای آموزشی این شهرستان نیاز به بازسازی و مقاوم‌سازی دارد، گفت: چون اعتبارات این طرح‌های آموزشی از محل اعتبارات ملی است مشکلی برای تأمین اعتبار آنها وجود ندارد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما