تازه های سایت

کد مطلب: 27501
11. مرداد 1395 - 9:42
شهردار نهاوند گفت: در راستای ارتقا امنیت و هوشمند سازی شهر نهاوند ۸ دوربین در محدوده طرح ترافیک این شهر نصب می شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، امیررضا یوسفیان در جمع خبرنگاران از آغاز عملیات نصب دوربین‌های مداربسته به‌منظور مکانیزه سازی پایش تصویری شهر نهاوند خبر داد و عنوان کرد: اجرای این طرح به شهرداری واگذارشده و این امر اقدام مناسبی برای هوشمند سازی شهر است.

وی بابیان اینکه نصب دوربین توسط شهرداری در معابر شهر اقدامی مؤثر در راستای ارتقاء امنیت است، عنوان کرد: فرهنگ ترافیک شامل فرهنگ مادی و معنوی است و اقدام شهرداری در راستای ارتقای فرهنگی مادی و به دنبال آن فرهنگ معنوی ترافیک، هوشمندانه و خداپسندانه است.

شهردار نهاوند با برشمردن مزیت‌های نصب دوربین‌های مداربسته در معابر عنوان کرد: کنترل ترافیک و افزایش امنیت، گستردگی پهنه نظارت، کاهش مراجعات عمومی، اطلاع‌رسانی لحظه‌ای و مستند و ایجاد بانک اطلاعاتی متمرکز از فواید این دوربین‌ها است که کمک می‌کند تا شرایط ایمن‌تری در شهر ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون دوربین‌های لازم برای نصب در سطح شهر در قالب طرح پایش تصویری خریداری‌شده است، تأکید کرد: اجرای کامل این طرح نیازمند صرف اعتبارات بیشتر و همکاری بیش‌ازپیش مسئولان امر است.

وی بابیان اینکه باید به سمت ابزارهای نوین ترافیکی و حمل‌ونقل پیش برویم، گفت: نصب دوربین‌های ترافیکی در معابر شهر تنها یکی از ارکان حمل‌ونقل هوشمند به‌حساب می‌آید.

یوسفیان با اشاره به ضبط تصاویر از دوربین‌های نصب‌شده در سطح خیابان‌ها توسط اپراتورها، عنوان کرد: نیروهای امنیتی و انتظامی، پلیس راهور و شهرداری می‌توانند از تصاویر ضبط‌شده به‌منظور حل مسائل مربوط به حوزه خود استفاده کنند.

شهردار نهاوند با اشاره به نصب ۸ دوربین در ۸ نقطه از شهر در مرحله نخست اجرای این طرح، عنوان کرد: در مرحله نصب این دوربین‌ها، ورودی‌های و هسته مرکزی شهر در اولویت کاری قرار دارد.

وی در پایان با اشاره به‌ضرورت به‌کارگیری شیوههای نوین ترافیکی در کنترل، مدیریت و روان‌سازی ترافیک شهری، تاکیدکرد: اجرای طرح پایش تصویری یکی از شیوههای یادشده است که نقش بسیار مؤثری در جلوگیری از بروز تخلفات ترافیکی توسط رانندگان و به دنبال آن روانسازی ترافیک دارد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما