تازه های سایت

کد مطلب: 27496
10. مرداد 1395 - 9:11
مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت: امسال سهمیه مقاوم‌سازی منازل روستایی در نهاوند 1800 واحد و بااعتبار ۳۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان سهم پرداختی بنیاد مسکن است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن ظفری با اشاره به اینکه در ۱۶۶ روستای نهاوند ۲۶ هزار و ۵۹۹ خانوار در ۲۳ هزار ۱۲۹ واحد مسکونی زندگی می‌کنند اظهار داشت: تاکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی در شهرستان نهاوند از تسهیلات مقاوم‌سازی، بهسازی، نوسازی و بازسازی استفاده کرده‌اند که شاخص قابل قبولی است و ۱۲ هزار واحد مسکن روستایی دیگر نیازمند دریافت این تسهیلات هستند.

وی سهمیه مقاوم‌سازی منازل روستای نهاوند در امسال 1800 واحد و بااعتبار ۳۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان سهم پرداختی بنیاد مسکن و دولت و با احتساب آورده مردمی به حدود ۶۷ میلیارد تومان می‌رسد که گردش مالی بسیار مناسبی را برای شهرستان است.

ظفری گفت: هرچند با توجه به تورم و رکود در بخش مسکن مبلغ 20 میلیون تومان برای ساخت مسکن مقاوم‌سازی شده ناکافی است ولی نصبت به سال قبل 5 میلیون تومان افزایش نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 20 هزار خانوار روستایی بر اساس آمار در همدان فاقد مسکن مناسب هستند و سهمیه امسال واحدهای مقاوم‌سازی شده در استان در صورت تخصیص اعتبار کافی و به‌موقع 12 هزار واحد است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان افزود: هیچ‌کس نمی‌تواند منکر خدمات ارزشمند و تأثیرگذار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از بدو تأسیس و بخصوص در سالیان اخیر شود زیرا با برنامه‌ریزی مناسب میزان مهاجرت روستاییان به شهرها و روی آوردن به مشاغل کاذب کاسته شده به‌طوری‌که دولت فقط امسال در شهرستان نهاوند به‌تنهایی نزدیک به ۳۴ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مساکن روستایی این شهرستان تخصیص داده است.

ظفری با اشاره به آغاز زودهنگام فصل سرما در مناطق غربی و بخصوص استان همدان و شهرستان نهاوند اظهار داشت: مسئولان شهرستانی و دهیاران روستاها و بانک‌های عامل می‌توانند شناسایی متقاضیان برای تشکیل پرونده و مدیرت زمان را هرچه سریع‌تر انجام دهند تا با تسهیلات ارزان‌قیمت مسکن روستایی موجب شتاب بیشتر در ساخت‌وساز و مقاوم‌سازی روستاها در برابر زلزله و حوادث طبیعی شویم.

وی افزود: سهمیه واحدهای روستایی مقاوم‌سازی در امسال 12 هزار واحد است که اعتبار تخصیصی برای ساخت این واحدها در استان همدان حدود 231 میلیارد تومان می‌باشد که سهم هر واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده حدود 20 میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت با کارمزد پنج درصد است.‎

ظفری بیان کرد: خدمات بنیاد مسکن در روستاها فقط به مقاوم‌سازی منازل خلاصه نمی‌شود بلکه در بخش‌های مختلف چون اجرای طرح هادی انجام عملیات بهسازی، جدول گزاری، آسفالت‌ریزی فعالیت این نهاد وجود دارد به‌طوری‌که از ابتدای سال جاری تاکنون عملیات آسفالت‌ریزی فاز اول ۱۲ روستای استان به پایان رسیده است و عملیات اجرایی فاز اول ۱۳ روستای دیگر در دست اجرا است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما