تازه های سایت

کد مطلب: 27495
10. مرداد 1395 - 9:03
مدیرکل بحران استانداری همدان با بیان اینکه از ابتدای امسال در استان همدان 64 زلزله رخ داده است، گفت: بیش از نیمی از این زلزله‌ها در مناطق جنوبی استان به وقوع پیوسته است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علیمردان طالبی از وقوع 64 مورد زلزله در استان همدان در سال‌جاری خبر داد و افزود: 9 مورد از این زلزله‌ها در بخش شمالی، 20 مورد در بخش میانی و 35 مورد در مناطق جنوبی استان همدان رخ داده است.

وی ادامه داد: بزرگترین زلزله به ثبت رسیده مربوط به شهرستان نهاوند با بزرگی 4.1 ریشتر بوده که در اوایل فروردین‌ماه امسال رخ داده است.

طالبی با بیان اینکه ماهیانه به صورت میانگین 15 تا 1 8زلزله به بزرگی بیش از 1.5 ریشتر در استان همدان رخ می‌دهد، تصریح کرد: ریسک وقوع زلزله در مناطق جنوبی استان به ویژه شهرستان نهاوند بیش از سایر مناطق استان است.

مدیرکل بحران استانداری همدان با اشاره به اینکه در این استان 4 ایستگاه لرزه‌نگاری وجود دارد، عنوان کرد: این ایستگاه‌ها که در ارتفاعات استان قرار گرفته‌اند، زلزله‌ها را ثبت کرده و از طریق امواج رادیویی به مرکز پایش و پردازش انتقال می‌دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر 4 ایستگاه لرزه‌نگاری در استان، 29دستگاه شتاب‌نگاری نیز در نقاط مختلف استان نصب شده که زمین لرزه را را ثبت کرده و برای پردازش به مرکز پایش و پردازش ارسال می‌کنند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما