تازه های سایت

کد مطلب: 27492
9. مرداد 1395 - 8:09
معاون فرماندار نهاوند تاکید کرد:
برگزاری کلاس‌های مهارت زندگی در روستاهای نهاوند
معاون فرماندار نهاوند بر برگزاری کلاس‌های مهارت زندگی در روستاهای نهاوند تاکید کرد و گفت: این امر در پیشگیری از اعتیاد موثر است.
به گزارش پایگاه خبری گرو، سید رضا سلامتی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نهاوند که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: مبارزه با مواد مخدر باید به‌عنوان یک وجدان و خواست عمومی تبدیل شود و همه دستگاه‌های اجرایی و مرتبط هماهنگ با یکدیگر درصدد ریشه‌کنی این پدیده شوم برآیند.

سلامتی افزود: اداره بهزیستی باید با توجه به تعیین مهلت و آیین‌نامه قانونی کمپ‌ها را مجاب کند تا آبان ماه سال جاری نسبت به جذب پزشک و روانشناس در کمپ‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه باید آموزش ها و ترک معتادان هدفمند و اصولی انجام گیرد، تأکید کرد: برگزاری کلاس‌های مهارت زندگی برای جامعه روستایی در بحث پیشگیری از اعتیاد موثر است.

رئیس اداره بهزیستی نهاوند نیز با بیان اینکه خروجی کمپ‌های ترک اعتیاد نهاوند طی ۴ ماهه ابتدای سال جاری ۲ نفر است، گفت: در شهرستان نهاوند ۸ کمپ ترک اعتیاد فعالیت دارند که یک مرکز آن ویژه بانوان است.

داریوش سلگی بابیان اینکه خروجی این کمپ‌ها ماهانه ۳۲۰ تا ۳۵۰ نفر است، گفت؛ طی سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان خارج‌شده‌اند.

وی افزود: این تعداد خروجی با توجه به اینکه برخی افراد برای چندمین بار از کمپ‌ها خارج می‌شوند و مجدداً به دام اعتیاد می‌افتند به معنای بهبودیافته به این تعداد نیست.

وی آمار خروجی از کمپ‌های نهاوند را طی ۴ ماهه ابتدایی سال جاری را یک هزار و ۲۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: در راستای حمایت از معتادان بهبودیافته نیز اقداماتی توسط دولت و سازمان بهزیستی کشور و فنی و حرفه‌ای در حال اجرا است.

وی گفت: بهبودیافتگان مواد مخدر پس از گرفتن آزمایش از آن‌ها و تایید سلامت از وام ۹ تا ۱۵ میلیون تومانی اشتغال‌ به‌شرط داشتن مهارت فنی و حرفه‌ای بهره مند می‌شوند.

وی عنوان کرد: در سال ۹۴ مبلغ ۹۵۰ میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی به واجدین شرایط پرداخت‌شده است.

داریوش سلگی افزود: به ۱۸نفر از معتادانی که از طریق متادون درمانی ترک کرده‌اند نیز ۵۰ هزار تومان یاری برگ اعطاشده است.

وی ادامه داد: در شهرستان نهاوند ۱۱ مرکز متادون تراپی تخصصی وجود دارد که یک مرکز آن به‌صورت دولتی در مرکز بهداشت نهاوند فعالیت دارد و سایرین به‌صورت خصوصی کار می‌کنند.

رئیس مرکز فنی و حرفه نهاوند نیز گفت: در سال ۹۴ برای بیش از ۹۰ نفر از بهبودیافتگان مواد مخدر دوره مهارت فنی و حرفه‌ای برگزار شده است.

احد الله ترکمان گفت: در ۴ماهه نخست سال جاری نیز۳۸ نفر تحت آموزش و مهارت قرارگرفته‌اند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما