تازه های سایت

کد مطلب: 27476
5. مرداد 1395 - 10:39
شهردار نهاوند از اجرای طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان از سطح معابر عمومی و میدان‌های شهر نهاوند در راستای زیباسازی سطح شهر و ساماندهی متکدیان توسط شهرداری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، امیررضا یوسفیان با اعلام این خبر گفت: در این طرح مأموران شهرداری اقدام به گشت زنی در سطح خیابان‌ها و چهارراه‌ها و محل‌های تجمع متکدیان کرده و بعد از جمع‌آوری به بهزیستی تحویل داده شدند.

وی بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون با همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی طی چند مرحله متکدیان از سطح شهر نهاوند جمع‌آوری و به دستگاه‌های مربوطه تحویل داده‌شده‌اند، اظهار داشت: یکی از موضوع‌هایی که همواره از سوی مردم مطرح و مورد تأکید است، ضرورت جمع‌آوری و برخورد و ساماندهی با متکدیان در سطح شهر بود.

شهردار نهاوند با تأکید بر این‌که بیشتر دست‌فروشان و گدایان به‌صورت باندی فعالیت می‌کنند، گفت: مردم نباید از روی دلسوزی از متکدیان چیزی را خریداری کنند چراکه برخی مواقع دلسوزی اثرات منفی دارد و در اذهان تبعات بدی را برجا می‌گذارد لذا باید مردم آگاه باشند که پشت این متکدیان گروه‌های مافیایی هستند.

وی فرهنگ‌سازی مبارزه با رشد تکدیگری را امری ضروری دانست و بر همکاری مسئولان فرهنگی به ترویج این امر مهم تأکید کرد و گفت: بعد از شناسایی کامل متکدیان، این افراد در صوت نیاز به دستگاه‌های حمایتی معرفی و ساماندهی می‌شوند.

یوسفیان با اشاره به وجود دستگاه‌های حمایتی موجود در سطح کشور و رسالت آن‌ها افزود: نیازمندان واقعی جامعه با معرفی خود به این نهادها می‌توانند از امکانات و خدمات این دستگاه‌ها بهره‌مند شوند بنابراین نباید شهروندان به متکدیان سطح شهر کمک کنند.

وی اظهار داشت: شهروندان در صورت مشاهده متکدیان در سطح شهر می‌توانند با شماره 7-33237445 تماس گرفته تا شهرداری نسبت به جمع‌آوری متکدیان اقدام کند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما