تازه های سایت

کد مطلب: 27457
2. مرداد 1395 - 15:13
علی‌رغم وعده‌های مسئولان استانی و شهرستانی، محل سابق ساختمان شرکت دخانیات که برای احداث میدان مرکزی نهاوند در نظر گرفته‌شده بود همچنان دست‌نخورده باقی‌مانده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، اواخر فروردین‌ماه سال 94 بود که پس از بازدیدهای فراوان و برگزاری جلسات مختلف بین شهرداری نهاوند و شرکت دخانیات، ساختمان این شرکت در مرکز نهاوند توسط شهرداری برای احداث میدان جدید و مرکزی نهاوند تخریب شد.

شهرداری نهاوند در ازای این ساختمان مکلف شده بود مبلغی را طبق توافق به شرکت دخانیات پرداخت کند تا با تملک زمین و سپس تخریب ساختمان‌های آن، عملیات ساخت میدان بزرگ و مرکزی شهرستان نهاوند را آغاز کند که این اقدام باعث خوشحالی مردم بابت باز شدن گره ترافیکی این شهر و داشتن یک میدان زیبا و آبرومند شد.

بعد از مدتی از این اتفاق و تخریب توسط شهرداری، این نهاد نتوانست مبلغ واریزی به شرکت دخانیات را پرداخت کند و پروژه بار دیگر با مشکل مواجه شد.

این کش‌وقوس‌ها تا آذرماه سال 94 همچنان ادامه داشت تا اینکه نیکبخت استاندار همدان به همراه سنایی نماینده سابق نهاوند در مجلس و سفیر کشورمان در روسیه برای جلسه شورای اداری در 5 آذر به شهرستان نهاوند سفر کردند تا برای حل مشکل موضوع میدان مرکزی نهاوند نیز چاره‌ای بیندیشند.

نیکبخت در شورای اداری شهرستان نهاوند گفت: با توجه به اینکه شهرستان نهاوند از داشتن یک میدان مرکزی در شأن مردم نهاوند محروم بود تصمیم بر آن گرفته شد که ساختمان شرکت دخانیات در این شهرستان خریداری شود و در اختیار شهرداری نهاوند قرار گیرد تا به میدان مرکزی نهاوند تبدیل شود.

وی با گلایه از پرداخت نشدن مطالبه 2 میلیاردی شرکت دخانیات بابت این زمین بیان داشت: شورای شهر و شهرداری نهاوند باید تلاش کنند به‌جای دو ماه تا یک ماه آینده پول شرکت دخانیات را پرداخت کنند.

استاندار همدان با تعیین مدت دوماهه برای شهرداری نهاوند برای پرداخت پول گفت: امروز این طرح را کلنگ زنی کنیم تا کار عملیاتی آن شروع شود.

در حین مراسم کلنگ زنی این طرح که هنوز تکلیفش مشخص نبود؛ استاندار همدان از اختصاص مبلغ 500 میلیون تومان به اجرای این طرح خبر داد و گفت: به احترام مردم مومن نهاوند استانداری همدان مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان جهت شروع عملیات اجرایی میدان جدید مرکزی تخصیص می‌دهد که نیمی از آن در سال جاری و نیم دیگر را در سال آینده (95) به شهرداری نهاوند پرداخت می‌کند.

در ادامه این مراسم کلنگ ساخت میدان مرکزی نهاوند توسط سفیر ایران در روسیه، استاندار و امام‌جمعه نهاوند بر زمین زده شد. ولی باگذشت بیش از 5 ماه از وعده استاندار مبنی بر شروع عملیات ساخت میدان مرکزی نهاوند، هنوز میدان به شکل اولیه خود باقی مانده و تغییراتی در ان ایجاد نشده است.

حالا با گذشت 4 ماه از سال 95 باید دید بعد از رفتن فرجی فر از شهرداری نهاوند و آمدن یوسفیان که از شهرداران باتجربه و باسابقه است؛ آیا مشکل احداث میدان مرکزی نهاوند حل خواهد شد؟ و این مکان از وضعیت فعلی بسیار نامناسبی که در شأن مردم نهاوند نیست خارج می‌شود یا همچنان باید منتظر رویش خار و علف‌های هرز در این مکان باشیم.

تصاویر زیر مراحل مختلف احداث میدان مرکزی را نشان می‌دهد و در انتها چند تصویر از وضعیت فعلی این میدان را که به محل رویش خار تبدیل‌شده است، مشاهده می‌کنید.

 

860063

860064

860065

860066

860062

860067

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما