تازه های سایت

کد مطلب: 27421
29. تير 1395 - 8:15
فرماندار نهاوند بابیان اینکه هفت هزار و ۳۷۰ خانوار در ۶۱ روستای بخش خزل سکونت دارند، گفت: ۵۳ درصد واحدهای روستایی بخش «خزل» نهاوند نوسازی شده است.
به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حمیدوند در همایش شوراهای اسلامی و دهیاران بخش خزل بابیان اینکه دهیاران، مدیران اجرایی در روستاها هستند، اظهار داشت: نظارت برساخت و سازها و رعایت اصول بهسازی بر عهده دهداران است که با مشارکت و همکاری بنیاد مسکن انجام میشود.

وی بابیان اینکه آهنگ مهاجرت از روستاها به شهرها کم شده است، افزود: در چندسال اخیر مهاجرت از شهرها به روستاها آغازشده که این امر مدیون تلاشهای بنیاد مسکن و دیگر دستگاه‌های خدمات رسان ازجمله آب، برق، گاز و مخابرات است.

فرماندار شهرستان نهاوند بابیان اینکه برای ماندگاری روستاییان در روستاها باید به دنبال ایجاد شغل پایدار با درآمد کافی باشیم، افزود: اگر برنامه اقتصاد مقاومتی در روستاها به‌تناسب ظرفیت آن‌ها اجرا شود در آیندهای نه‌چندان دور جوان بیکاری در روستاها نخواهیم داشت.

حمیدوند به وجود بستر و شرایط مناسب ایجاد اشتغال و رونق تولید در روستاها اشاره کرد و گفت: جوانان روستایی می‌توانند با تشکیل تعاونیهای تولیدی و اقتصادی و افزایش اعضای آن از ۱۰ نفر تا ۲۰۰ نفر از مزایای تسهیلات ارزان‌قیمت بهره ببرند.

حمیدوند بابیان اینکه مقاوم‌سازی منازل روستایی و بهسازی روستاها موجب شده روستاییان رغبتی برای مهاجرت به شهرها نداشته باشند، افزود: امسال میزان تسهیلات مقاومسازی مسکن روستایی از ۱۵ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان افزایش‌یافته است.

وی بابیان اینکه ۷ هزار و ۳۸۰ خانوار در ۶۱ روستای بخش خزل سکونت دارند، افزود: تاکنون ۳ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی در این بخش مقاوم‌سازی شده که حدود ۵۳ درصد واحدهای روستایی این بخش را شامل می‌شود.

فرماندار نهاوند افزود: در راستای بهسازی روستاهای بخش خزل تاکنون عملیات فاز اول بهسازی در ۱۸ روستا به اتمام رسیده و در ۶ روستای دیگر عملیات بهسازی در حال انجام است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما