تازه های سایت

کد مطلب: 27407
27. تير 1395 - 11:12
رئیس اداره بهزیستی نهاوند گفت: سال گذشته ۴۹۵ میلیون تومان وام اشتغال به بهبودیافتگان اعتیاد در شهرستان نهاوند پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، داریوش سلگی در نشست بررسی مشکلات بهبود یافتگان مواد مخدر شهرستان گفت: سال گذشته 55 فقره وام اشتغال به ارزش 495 میلیون تومان به بهبودیافتگان اعتیاد در نهاوند پرداخت شده است.

وی افزود: وام‌های اشتغال برای بهبودیافتگان بین 9 تا 15 میلیون تومان است و متقاضیان دریافت وام باید مدرک فنی و حرفه‌ای داشته باشند.

سلگی تصریح کرد: در حال حاضر هشت کمپ ترک اعتیاد در شهرستان نهاوند فعالیت می‌کنند که از این تعداد هفت کمپ مربوط به آقایان و یک کمپ مربوط به بانوان است.

وی تاکید کرد: امسال برنامه ایجاد استانداردهای جدید برای کمپ‌های ترک اعتیاد در نظر گرفته  شده است که به همین سبب کمپ‌های ترک اعتیاد باید به روانشناس و پزشک مجهز شوند و خدمات مشاوره برای کمپ‌ها از ضروریات است.

رئیس اداره بهزیستی نهاوند عنوان کرد:با همکاری اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کلاس‌های مهارت‌های زندگی و کسب و کار برای متقاضیان وام اشتغال برگزار می‌شود.

سلگی گفت: در سال گذشته نیز با همکاری اداره بهزیستی و فنی و حرفه‌ای شهرستان نهاوند 90 دوره آموزشی و مهارتی در کمپ‌های ترک اعتیاد نهاوند برگزار شد.

وی افزود: عدم توانایی پراخت هزینه‌های حداقلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و عدم همسان بودن میزان سواد بیماران اعتیاد در کمپ‌ها  از مشکلات این طرح  هست که امیدواریم با همکاری فنی و حرفه‌ای و مسئولان هیچ هزینه‌ای از آنها دریافت نشود و این آموزش‌ها به صورت رایگان برای بهبود یافتگان برگزار شود.

سلگی بیان کرد: در سال گذشته نیز 11 میلیون تومان یاری برگ در راستای متادون تراپی برای 220 معتاد به کمپ‌ها پرداخت شده است.

وی گفت: اداره بهزیستی نهاوند امسال در نظر دارد کلاس‌های آموزش پیشگیری از اعتیاد را در مدارس، دانشگاه‌ها و محلات برگزار کند و در سال نیز دو همایش برای بهبودیافتگان برگزار می‌شود و بازدید از کمپ‌های ترک اعتیاد به طور منظم توسط اداره بهزیستی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما