تازه های سایت

کد مطلب: 27395
25. تير 1395 - 10:05
رئیس بیمه تأمین اجتماعی نهاوند از بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و فنی تا پایان شهریورماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سعید اصلاحی در نشست خبری با خبرنگاران نهاوند بابیان اینکه جمعیت بیمه‌شده شهرستان نهاوند ۴۳ هزار نفر است، گفت: شهرستان نهاوند دارای ۱۶ هزار نفر بیمه‌شده اصلی تأمین اجتماعی است که با احتساب افراد تبعی و مستمری‌بگیران در مجموع ۴۵ هزار نفر از جمعیت این شهرستان را شامل می‌شود.

وی بابیان اینکه سال گذشته در شهرستان نهاوند ۲ هزار و ۷۴۲ نفر بازنشسته و ازکارافتاده زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی بودند، گفت: این تعداد تا پایان خردادماه سال جاری به ۲ هزار و ۸۴۰ نفر افزایش پیداکرده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۸۰ میلیارد ریال مستمری به بازنشستگان زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی شهرستان نهاوند پرداخت‌شده است، گفت: به‌طور میانگین در سال گذشته ماهیانه ۲۳ میلیارد ریال مستمری به بازنشستگان پرداخت شده که این رقم در ۳ ماهه نخست امسال به ۸۳ میلیارد ریال افزایش داشته است و به‌طور میانگین امسال ماهیانه ۲۷ میلیارد ریال مستمری به بازنشستگان تأمین اجتماعی شهرستان پرداخت شده که نسبت به پارسال ۱۹ درصد افزایش داشته است.

رئیس بیمه تأمین اجتماعی نهاوند افزود: سال گذشته ۶۵ مورد کمک‌هزینه ازدواج به میزان ۵۸۵ میلیارد ریال به بیمه‌شدگان مجردی که متأهل شده‌اند پرداخت‌شده است.

وی افزود: در سه‌ماهه نخست سال جاری نیز ۱۴ مورد کمک‌هزینه ازدواج بلاعوض به مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال توسط این سازمان پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه کمک‌هزینه ازدواج به صورت بلاعوض به بیمه‌شدگانی تعلق می‌گیرد که بیمه‌شده اصلی این سازمان باشند و در تاریخ عقد دو سال سابقه بیمه داشته باشند، گفت: این کمک‌هزینه ازدواج به مبلغ میانگین دستمزد دو سال آخر تا سقف حداقل دستمزد به بیمه‌شدگان تعلق می‌گیرد.

اصلاحی در ادامه از بخشودگی جرائم بیمه کارفرمایان خبر داد و گفت: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بهبود فضای کسب‌وکار سازمان بیمه تأمین اجتماعی اقداماتی انجام داده که ازجمله این اقدامات بخشودگی جرائم بیمه کارفرمایان خوش‌حساب است.

وی افزود: طبق ماده ۱۳ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی کشور و رفع موانع تولید برای کارگاه‌های کمتر از ۱۰۰ نفر بیمه‌شده به تصویب هیئت‌وزیران رسیده و مقررشده کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و فنی در صورت فعال و خوش‌حساب بودن تا تاریخ ۲۷ شهریورماه امسال به سازمان بیمه تأمین اجتماعی مراجعه کنند و درخواست استفاده از بخشودگی جرائم را ارائه بدهند که متناسب با مدت‌زمان بازپرداخت بدهی‌شان به میزان ۵۰ تا ۱۰۰ درصد از بخشودگی جرائم برخوردار می‌شوند.

اصلاحی گفت: بر اساس این مصوبه کارگاه‌هایی که بر اساس حوادث غیرمترقبه، فشارهای ناشی از تحریم و نوسانات نرخ ارز برای پرداخت حق بیمه‌دچار مشکل شده‌اند مشمول این قوانین قرار می‌گیرند.

اصلاحی اظهار داشت: سازمان بیمه تأمین اجتماعی شهرستان نهاوند ۲۳۰ میلیارد ریال مطالبات معوق از کارفرمایان و کارگاه‌ها طلب دارد که از این میزان ۲۵ میلیارد ریال جرائم بیمه است که باید وصول شوند.

وی در ادامه به وضعیت بیمه کارگران ساختمانی شهرستان نهاوند اشاره کرد و افزود: در سال‌های گذشته به سبب سهمیه محدود بیمه کارگران ساختمانی، کارگران برای بیمه شدن باید در نوبت قرار می‌گرفتند اما خوشبختانه امسال با رایزنی‌هایی که با استان انجام شد این مشکل حل‌شده و کارگران ساختمانی که دارای کارت صنفی معتبر و کارت مهارت  هستند و در شاغل هستند می‌توانند برای بیمه کردن خود اقدام کنند.

اصلاحی عنوان کرد: در حال حاضر در شهرستان نهاوند هفت هزار و ۸۷ نفر به‌عنوان بیمه اجباری کارگری تحت پوشش این سازمان هستند و هزار و ۹۰۰ نفر کارگر ساختمانی بیمه‌شده تأمین اجتماعی نیز وجود دارند و ۱۹۴ نفر نیز بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما