تازه های سایت

کد مطلب: 27251
3. تير 1395 - 22:12
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند از اجرای طرح سرشماری سلامت در شهرستان نهاوند به مدت یک ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مومنعلی دارابی در حاشیه اجرای این طرح به خبرنگاران گفت: طرح سرشماری سلامت در شهر نهاوند از 25 خرداد ۹۵ شروع‌شده است و به مدت یک ماه ادامه دارد و در این مدت پرسشگران به درب منازل مردم مراجعه می‌کنند و پرسش‌نامه‌ها را تکمیل می‌کنند.

وی اظهار کرد: این طرح در ۸ منطقه شهر که شامل ۸ پایگاه سلامت است اجرا می‌شود و بعد از اتمام سرشماری کارت مخصوص سرشماری سلامت به خانواده‌ها ارائه می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند با اشاره به اینکه در دسترس نبودن مدارک شناسایی خانوارها ازجمله مشکلاتی است که پرسشگران و شهروندان با آن روبرو هستند، افزود: خانوارها شناسنامه، کارت ملی و دفترچه بیمه را برای تسریع در جمع‌آوری اطلاعات هنگام مراجعه پرسشگران به درب خانه‌ها به همراه داشته باشند.

وی بیان داشت: نام و نام خانوادگی، سن، کد ملی، اطلاعات دفترچه بیمه، شغل، میزان سواد، تعداد اعضای خانواده و شماره تماس ازجمله اطلاعاتی است که از سرپرست خانوار و یا یکی از اعضای خانواده پرسیده می‌شود.

دارابی گفت: پس از جمع‌آوری اطلاعات سلامت خانوار، به آنان کارت خانواده سلامت جهت مراجعه به مرکز سلامت یا پایگاه سلامت داده می‌شود که تسهیل در اقدامات درمانی در مراکز سلامت از مهم‌ترین مزایای این کارت است.

وی اظهار داشت: این کارت برای تکمیل پرونده الکترونیکی سلامت است و در مراحل بعدی هر 2 هزار و 500 نفر زیر نظر یک کارشناس مراقب قرار می‌گیرند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: پرسشگران در مناطق مختلف شهر حضور می‌یابند و کارت شناسایی ویژه این طرح را همراه دارند.

وی بابیان اینکه پرسشگران از ساعت 8 صبح تا ۲۰ شب برای سرشماری به منازل شهروندان مراجعه می‌کنند، گفت: در صورت ناقص بودن اطلاعات خانوار پرسشگران دوباره برای تکمیل اطلاعات به درب خانه‌های شهروندان مراجعه می‌کنند.

دارابی بیان داشت: جاماندگان از طرح بعد از اتمام سرشماری برای ارائه اطلاعات به مرکز سلامت یا پایگاه سلامت خانواده منطقه خود مراجعه کنند.

وی با برشمردن اهداف این طرح اظهار داشت: ارتقای شاخص‌های سلامت، افزایش رضایتمندی گیرندگان خدمت و ارائه‌دهندگان خدمت، عدالت در سلامت ازنظر دسترسی به خدمات، بهبود کیفیت و کنترل قیمت خدمات سلامت، اصلاح رفتار گیرندگان خدمات سلامت و اصلاح نظام پرداخت و شیوه خرید خدمت از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما