تازه های سایت

کد مطلب: 27249
3. تير 1395 - 21:56
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) نهاوند گفت: در سال زراعی گذشته 6 میلیارد و 500 میلیون ریال زکات از سوی کشاورزان نیکوکار نهاوند به ستاد زکات پرداخت شد.
 به گزارش پایگاه خبری گرو، علی کاویانی در شورای زکات شهرستان نهاوند در محل فرمانداری گفت: 60 درصد از زکات جمع آوری شده برای فقرا و نیازمندان و 40 درصد آن نیز صرف 33 طرح عمرانی عام المنفعه در سطح روستاها شده است .

وی افزود: در سال گذشته مبلغان زکات با همکاری شوراهای اسلامی در 160 روستای شهرستان برای بیش از 10 هزار کشاورز به صورت چهره به چهره به تبلیغ زکات پرداختند.
کاویانی گفت: برای جمع آوری این مبلغ بیش از 15 هزار پاکت زکات بین کشاورزان توزیع شد که امسال با توجه به بارش های مناسب و پیش بینی افزایش زکات این تعداد بیشتر خواهد شد .
وی اضافه کرد: امسال به منظور ترویج و تبلیغ مبلغان زکات با همکاری امام جمعه و اداره اوقاف یک دوره کلاس آموزشی برگزار خواهد شد .
کاویانی افزود: امسال در نظر است به منظور صرف زکات جمع آوری شده میزان 60 درصد به کارهای عمرانی در روستا اختصاص یابد و 40 درصد آن نیز صرف فقرا و محرومین همان روستا شود .
در این جلسه امام جمعه نهاوند نیز گفت: ترویج فرهنگ زکات به عنوان امری شرعی و واجب دینی علاوه بر رشد اقتصادی و اشتغالزایی در جامعه، موجب رفع محرومیت می شود.
حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا افزود: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان دلها آماده انجام کارهای خیر می باشد لذا باید از این فرصت بیشترین بهره را به عمل آورد وبا برنامه ریزی دقیق برای سازمان دهی کمک های مردمی در این ماه اهتمام لازم را به عمل آورد .
وی گفت: در بسیاری از روایات معصومین(ع) از زکات به عنوان یک واجب الهی سخن به میان آمده است که همگی حکایت از اهمیت حیاتی زکات در برنامه اقتصادی، فرهنگی و تربیتی اسلام دارد.
امام جمعه نهاوند گفت: ما آمادگی داریم که با همکاری دستگاهها ی متولی نسبت به فرهنگ سازی بیشتر در بین کشاورزان و تبلیغات لازم برای احیاء هر چه بهتر این فریضه الهی که باعث خیر و برکت برای کشاورزان می شود اقدامات مورد نیاز را انجام دهیم .
در این جلسه فرماندار نهاوند نیز گفت: بهترین تبلیغ درباره زکات را قرآن کریم انجام داده به گونه ای که آنرا در ردیف واجبات از جمله نماز آورده است.
کریم حمیدوند بر اطلاع رسانی درست از مساله و فلسفه زکات تاکید کرد و افزود: اگر این واجب الهی به خوبی تبلیغ شود و فلسفه و حکمت آن از سوی روحانیون ، متدینین و سایر مردم برای کشاورزان تبیین شود قطعا شاهد رشد سالانه آن خواهیم بود .
فرماندار نهاوند گفت: باید تلاش شود با تبلیغات محیطی ، نصب پوسترو بنرها توجه بیشتر مردم را به مسئله زکات بویژه در روستاها جلب نمائیم.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه عمده زکات در روستاها جمع آوری می شود لذا در جلسه با بخشداران روی این موضوع تاکید خواهم نمود و آنرا به عنوان یکی از شرح وظایف اصلی آنها پیگیری می کنم .
وی گفت: یکی از راههایی که می تواند در پرداخت زکات مورد توجه قرار گیرد بحث هدایت مبالغ جمع آوری شده برای مساکن روستایی افراد کم در آمد است که این مساله می تواند خانه های روستایی را مقاوم سازی نماید.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما