تازه های سایت

کد مطلب: 27224
31. خرداد 1395 - 23:33
عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صادرات گاز توسط بخش خصوصی در صورت رعایت شرایط قانونی و حفظ منافع ملی امکان پذیر است،گفت: در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی می توان از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه صادرات استفاده کرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام نیا درخصوص راهکارهای افزایش صادرات کشور گفت:درافزایش صادرات باید از خام فروشی جلوگیری شود و دراین راستا باید سرمایه گذاری ها به نحوی باشد که زمینه تولید فرآورده های معدنی فراهم و صادر شود که انجام این مهم اشتغال زایی نیز به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در شرایط فعلی در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی می توان از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه صادرات استفاده کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: با توجه به نیاز کشورهای همجوار به برق می توان با تبدیل گاز طبیعی به برق اقدام به صادرات برق کرد.

وی گفت:در قراردادهای صادراتی لازم است قوانین رعایت و منافع ملی حفظ شود و در صادرات موادمعدنی باید مدیریت صحیحی اعمال شود تا کنترلی در صادرات ذخایر معدنی کشور  وجود داشته باشد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس درخصوص خبرصادرات گازطبیعی توسط بخش خصوصی،ادامه داد: اینکه بخش خصوصی به شرط تامین خط لوله و همچنین تاسیسات انتقال گاز،بتواند اقدام به صادرات گاز طبیعی کند،درصورت رعایت ملاحظات قانونی و حفظ منافع ملی ،می تواند نکته مثبتی باشد.

عضوکمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی،افزود:درهرصورت باید به توسعه صنعت نفت و گاز بیشتر توجه شود تا زمینه اشتغال زایی وکسب درآمد فراهم شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما