تازه های سایت

کد مطلب: 27197
29. خرداد 1395 - 14:40
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: در نظام بین‌المللی که شاکله آن بر اساس ظلم و سلطه می‌چرخد چاره‌ای جز پیگیری و تحقق اقتصاد مقاومتی نداریم.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام نیا در اولین نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی گفت: تعبیر صریح مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه " خجلت و شرمندگی نظام از بیکاری یک جوان، از خجلت و شرمندگی جوان بیکار در خانواده خود بیشتر است " اولویت کاری همه قوا به‌ویژه دولت و مجلس و تکلیف شرعی و قانونی و وجدانی و انقلابی هم ما را کاملاً روشن کرد.

وی اظهار کرد: البته این شرمندگی در حقیقت از آن مسئولان مربوطه است که قدر فرصت‌ها و مسئولیت‌های خود را نشناخته‌اند، یا نخواسته‌اند و یا نتوانسته‌اند به وظیفه خود درست عمل کنند، این شرمندگی متعلق به کسانی است که دغدغه آن‌ها بیش از اینکه به منافع ملی معطوف باشد به منافع شخصی و باندی و حزبی معطوف بوده است.

 نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این شرمندگی مال کسانی است که دل‌مشغولی آن‌ها نه حقوق ملت بلکه فیش حقوقی خودشان بوده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: امروزه درمان اقتصاد بیمار ما درگرو اصل توکل به خدا، تدبیر هوشمندانه و مؤلفه‌هایی ازجمله عقلانیت محوری، تلاش جهادی و انقلابی و روحیه و تفکر بسیجی است و صدالبته استقلال و اقتدار و کارآمدی و توسعه اقتصادی در این کشور شدنی است منتها شکی نیست که این مهم، حکمتی محمدی (ص)، صبر و تلاش و عزمی علوی و عنداللزوم حماسه حسینی می‌خواهد.

وی بابیان این جمله که خوشبختانه نسخه درمان اقتصاد بیمار ما در شرایط کنونی روشن است، اظهار داشت: آیا ما به‌ویژه تصمیم گیران و مجریان ما، درک درستی از فلسفه و لوازم و عواید اقتصاد مقاومتی داریم؟ شاکله و درون‌مایه اقتصاد مقاومتی تمرکز و برنامه‌ریزی و سرمایه گزاری روی ظرفیت‌های داخلی و فرصت‌ها و مزیت‌های مناطق کشور در بخش‌های مختلف است.

بهرام نیا بیان داشت: در نظام بین‌المللی که شاکله آن بر اساس ظلم و سلطه می‌چرخد چاره‌ای جز پیگیری و تحقق اقتصاد مقاومتی نداریم و صدالبته مفهوم اقتصاد مقاومتی ” اقتصاد منزوی ” نیست.

وی عنوان کرد: بدیهی است در نظام بین‌الملل به‌اندازه قدرت و داشته‌های هر کشور سهم و امتیاز می‌دهند و دقیقاً به همین دلیل سیاست خارجی ادامه سیاست داخلی است و برعکس آن نیست.

 نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق برجام گفت: برجام محصول بخشی از رویکرد نظام در سیاست خارجی است و پیگیری و اجرای آن وظیفه وزارت امور خارجه آن‌هم با نظارت برخی نهادهای عالی ازجمله خود مجلس است و مهم این است که این پروژه را به فرصت برای تقویت اقتدار کشور تبدیل کنیم نه بازی قدرت.

وی ادامه داد: بنابراین نه سیاه نمایی کامل برجام عقلایی است و نه بزرگنمایی و گره زدن تمام رشته‌های اداره کشور و امورات اقتصادی و تولید و اشتغال و مدیریت فضای کسب‌وکار به زلف برجام.

 عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بالاخره هنر مدیریت و سیاست ورزی عبور دادن قافله کشور از گردنه‌ها و حل مسائل کشور است که بخشی از آن مسائل فرامرزی است.

وی افزود: نقشه راه و استراتژی کشور مشخص است، تکلیف ما به‌ویژه دولت و مجلس ” اقدام و عمل ” است و سهم مجلس قانون گزاری و نظارت است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به دولت محترم پیشنهاد می‌کنم در چهارچوب استراتژی نظام و اسناد بالادستی و مطالبات مردم و ضرورت‌های کشور در حوزه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی، مقابله با رکود و بیکاری، رونق تولید و فضای کسب‌وکار و معیشت مردم و ارتقا بهره‌وری و مقابله با فساد درصورتی‌که با خلأ قانونی یا نارسایی و ناکارآمدی قوانین مواجه است مرتب لایحه بفرستد و از ظرفیت مجلس برای تسریع حرکت توسعه کشور حسن استفاده را بکند.

وی گفت: با توجه به اینکه در سال آخر فرصت چهارساله دولت وارد می‌شویم حتی‌المقدور سعی شود از ورود زودهنگام کشور به فضا و جو رقابت و انتخابات اجتناب شود تا کارهای اصلی تحت‌الشعاع ترجیحات انتخاباتی قرار نگیرد چون یک سال در تقویم و روند توسعه کشور فرصت کمی نیست.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما