تازه های سایت

کد مطلب: 27193
29. خرداد 1395 - 13:41
بازار لوازم‌آرایشی و بهداشتی که جزو پرمصرف‌ترین اقلام مورداستفاده خانواده‌ها است و سالانه بخشی از درامد آن‌ها به خرید این اقلام اختصاص می‌یابد این روزها در تسخیر چشم‌بادامی‌های جنوب شرق آسیا است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، استفاده از لوازم‌آرایشی و بهداشتی امروزه به یک موضوع کاملاً عادی در بین خانواده‌ها به‌خصوص نسل جوان تبدیل‌شده است و روند رو به رشد استفاده از این لوازم به‌خوبی نشان‌دهنده این است که باید محصولات باکیفیت و داخلی و محصولاتی که از مبادی قانونی وارد می‌شوند مورداستفاده قرار بگیرند.

هزینه چند صدمیلیونی برای خرید لوازم‌آرایشی و کسب رتبه هفتم دنیا در مصرف لوازم‌آرایشی بیانگر این است که سالانه چه مقدار پول درراه این تجارت هزینه می‌شود.

مصرف روزافزون این مواد باعث ایجاد پدیده قاچاق و هجوم لوازم بهداشتی و آرایشی خارجی به بازارهای کشورمان شده است که بازار شهرستان نهاوند نیز این هجوم در امان نمانده است و به گفته فروشندگان بیش از 80 درصد این محصولات از کشور چین وارد می‌شوند.

علاوه بر محصولاتی که مستقیماً از چین وارد بازار می‌شوند، چشم‌بادامی‌ها لوازم‌آرایشی را با برندهای دیگر نیز وارد بازار ایران می‌کنند و از این راه سود کلانی را به جیب می‌زنند.

بازار این محصولات به‌صورت عمده در دست‌چینی‌ها است و آن‌ها بازار را در اختیاردارند و انواع محصولات آرایشی، کرم‌ها و حتی مسواک نیز از چین وارد می‌شود و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

علاوه بر موارد بالا محصولاتی هم که از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به کشور وارد می‌شوند نیز اغلب چینی هستند و با برندهای کشورهای دیگر مورداستفاده قرار می‌گیرند.

وجود مسواک‌های چینی در بازار نهاوند نشان می‌دهد که برندهای داخلی تا چه اندازه در تولید این محصول ضعیف عمل کرده‌اند که سهم عمدهٔ مسواک مورداستفاده در مغازه‌ها را مسواک‌های ساخت چین تشکیل می‌دهد و اغلب به‌صورت قاچاق واردشده‌اند که نیازمند توجه مسئولان در سطح کلان است.

در ادامه بخش کوچکی از تصاویر محصولات آرایشی چینی در بازار نهاوند را مشاهده می‌کنید

 

802069

802070

802074

802075

802072

802079

802080

802082

802083

478625

انتهای پیام/

دیدگاه شما