تازه های سایت

کد مطلب: 27188
15. خرداد 1395 - 13:35
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی‌ها ممکن است امروز با شعار خط امام جامعه را به گمراهی ببرند درصورتی‌که خط امام و شاخص‌های در خط امام بودن را مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف به‌خوبی تبیین می‌فرمایند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور در مراسم ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در شهر گیان نهاوند گفت: وجود بابرکت حضرت امام خمینی (ره) جامع صفات بود و همه‌چیز در وجودشان جمع شده بود.

وی اظهار داشت: امام راحل در مقابل قدرت‌های شیطانی می‌ایستادند، اهل امور اجرایی بودند، اهل مسائل اجتماعی بودند، در عرفان و فلسفه سرآمد بودند و اهل ذکر و معنویت و سلوک بودند.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: ایمان به خدا، ایمان به راهی که انتخاب کرده بودند و اعتقاد و اعتماد به ملت و امت؛ رمز موفقیت امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی بیان داشت: نظام سلطه و دنیای کفر و استکبار همه برنامه‌های خود را با نفس‌های امام تنظیم می‌کردند و اعلام می‌کردند که اگر امام برود همه‌چیز پایان می‌یابد و کسانی هم در داخل هماهنگ با نظام سلطه حرکت می‌کردند همان‌طور که عده‌ای هم الآن هماهنگ با نظام سلطه هستند.

ذوالنور گفت: این افراد شبکه‌های خارجی برای آن‌ها تعیین می‌کند به چه کسی رأی دهند و به چه کسی رأی ندهند و اگر کسانی که لیستی در انتخابات داشتند و شبکه‌های خارجی اعلام کردند به 3 شخصیت بزرگوار نظام رأی ندهند، این افراد باید بیانیه می‌دادند و برای خرد کردن دهان دشمن این 3 شخصیت بزرگوار را در لیست خود قرار می‌دادند تا ثابت کنند در پازل دشمن نیستند.

وی بابیان اینکه در زمان امام خمینی (ره) هم کسانی بودند که در پازل دشمن حرکت می‌کردند؛ گفت: در آن زمان دشمن اعلام می‌کرد اگر امام برود همه‌چیزتمام می‌شود و یک کسی هم که الآن مسئول است در تریبون نماز جمعه تهران اعلام کرد امام لفظی است که تنها به امام خمینی (ره) اختصاص دارد و برای کسی دیگر نباید استفاده شود.

*** در قانون اساسی چیزی به‌عنوان شورای رهبری نداریم

نماینده مردم قم در مجلس افزود: جامعه اسلامی امام محور است و اصلاً امت بدون امام تعریف نمی‌شود و نظام سلطه می‌داند به کجا حمله کند.

وی اظهار کرد: دنیای کفر می‌داند که باید اسکلت و پایه و سازه اصلی انقلاب را مورد هدف و آماج حملات خود قرار دهند، چون می‌داند تعالی و پیشرفت کشور درگرو ولایت مداری و تبعیت از ولی‌فقیه است.

حجت‌الاسلام ذوالنور گفت: اگر بعضی‌ها می‌گویند شورای رهبری این حرف‌های آن‌ها نه مبنا و سند قانونی دارد و نه مبنای شرعی، پس چرا کسانی که عمری در انقلاب بوده‌اند این حرف‌ها را می‌زنند؟ ریشه را باید در جای دیگری پیدا کنیم، یا باید در قانون پیدا کنیم یا در شرع، یا در جای دیگری مانند اتاق فرمان نظام سلطه پیدا کنیم.

وی عنوان کرد: در قانون اساسی چیزی به‌عنوان شورای رهبری نداریم و فقط ولی‌فقیه و رهبری در آن وجود دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرع ما رهبر تنها نداریم و ولی‌فقیه داریم که یکی از شئون آن رهبری است و مثلاً فرماندهی کل قوا یکی دیگر از شئون آن است و ما ولایت‌فقیه داریم و ولایت که شورایی نیست و ولایت در ولی تجلی دارد.

وی ادامه داد: درزمانی که وجود مبارک پیامبر اسلام زنده بودند و وجود مبارک امام علی (ع)، حضرت زهرا (س)، امام حسن و حسین (ع) در قید حیات بودند یا وجود اینکه همگی معصوم بودند ولی چیزی به اسم شورایی نداشتیم و ولایت در ولی متجلی است و سؤال اینجاست چرا بعضی‌ها می‌آیند در پازل دشمن هدفمند حرکت می‌کنند و آن را تکمیل می‌کنند.

*** اقتصاد مقاومتی و فرهنگ در اواویت است

ذوالنور در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: مقام معظم رهبری در پیام روح بخشی که به مناسبت بازگشایی مجلس دهم اعلام فرمودند بر دو موضوع مهم و در اولویت اقتصاد مقاومتی و فرهنگ تأکید کردند که بزنگاه‌های اصلی ما هستند و دولت‌مردان ما باید اولویت‌بندی کنند و اصل‌وفرع داشته باشند.

وی گفت: بعضی‌ها ممکن است امروز با شعار خط امام جامعه را به گمراهی ببرند و می‌گویند خط امام ولی جامعه را گمراه می‌کنند درصورتی‌که خط امام و شاخص‌های در خط امام بودن را مقام معظم رهبری در مناسبت‌های 14 خرداد به‌خوبی تبیین فرمودند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: بعضی‌ها می‌گویند خط امام ولی زیر پرچم آن‌ها شعار برعلیه اصل ولایت‌فقیه سر می‌دهند؛ بعضی‌ها می‌گویند خط امام ولی یکی از مهم‌ترین آرمان‌های امام را که رهایی قدس است ولی در روز قدس شعار نه غزه نه لبنان سر می‌دهند.

وی اظهار داشت: کسانی که می‌گویند خط امام محفل‌هایشان، جلساتشان، سخنرانی‌هایشان، موضع‌گیری‌هایشان و روزنامه‌هایشان را وقتی نگاه می‌کنید کجا بین آن‌ها و ضدانقلاب خط فاصله وجود دارد، کجا باید این فاصله‌ها را ببینیم، مگر با شعار و حرف می‌شود گفت در خط امام هستیم.

ذوالنور گفت: اینکه عده‌ای می‌گویند درگذشته در کنار امام بودند، درگذشته یار امام بودند و یا در خانه امام زندگی می‌کردند دلیل بر امامی بودن نیست.

وی عنوان کرد: در فتنه 88 از حلقوم‌هایی که ادعای در خط امام بودن داشتند حرف‌هایی زده می‌شد که کمتر از این حرف‌ها را در شبکه‌های خارجی مشاهده می‌کردیم؛ با این حرف‌ها چطور می‌توانید بگویید خط امام، خط امام معنی دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: امام راحل فرمودند میزان در هرکس حال فعلی او است، حال سؤال اینجاست حال فعلی افراد را با چه چیزی بسنجیم؟ پاسخ این است که الگویی که ما می‌خواهیم حال فعلی افراد را با آن تطبیق دهیم الگو و شاخص ولی‌فقیه است.

وی با طرح و پاسخ این سؤال که چطور باید بفهمیم که چه کسی به ولایت شبیه‌تر است؟ گفت: هرکس که تبعیت محضش از ولی‌فقیه بیشتر باشد و در عمل باید ببینیم که چه کسی تبعیت محض از ولی‌فقیه دارد؛ در عمل باید ببینیم با دشمنان انقلاب اسلامی نزدیکی دارند یا بغض و کینه‌دارند.

*** از رکود عبور نکردیم

ذوالنور بابیان اینکه نباید اصول را زیر پا گذاشت؛ اظهار داشت: با حرف که نمی‌شود بگوییم از رکود عبور کردیم، خوب مردم همه‌چیز را می‌بینند، چطور از رکود عبور کردیم درصورتی‌که از رکود عبور نکردیم و رکود سر جایش است و الآن صنایع ما با 40 درصد ظرفیت دارند کار می‌کنند و 8 میلیون نفر بیکار داریم که این معضل باعث ایجاد انواع مشکلات اجتماعی و مریضی‌ها و افسردگی‌ها می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مسئولان بیایند بیلان کار به مردم بدهید که در اجتماع ما پسرفت داریم یا پیشرفت داشته‌ایم، چون شغل‌هایی که ایجادشده بود نیز با ورشکستگی و تعطیلی کارخانه‌ها از بین رفت و با شعار نمی‌شود چیزی که مردم دارند می‌بینند را عوض کردند.

وی گفت: آیا در سفر رئیس‌جمهور به فرانسه باید قرارداد 27 فروند ایرباس امضا شود آیا اولویت اصلی مردم ما این قرارداد است؟ که تعدادی از این ایرباس‌ها فقط در چند فرودگاه جهان می‌توانند فرود بیایند.

حجت‌الاسلام ذوالنور افزود: اگر بوی پول بلوکه‌شده با برجام به مشام ما خورده باید با آن هواپیما بخریم؟ مگر چند درصد مردم ما می‌توانند سوار آن هواپیماها شوند؟ اولویت‌های ما کجا است؟ آیا اولویت‌های ما امضا قرارداد گوجه‌فرنگی است؟

وی بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی اولویت ما است عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی ایجاد اشتغال می‌کند و یکی از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی و پایه آن حمایت و تکیه‌بر شرکت‌های دانش‌بنیان است که چرخه علم و اقتصاد کشور را به حرکت درمیاورد.

نماینده مردم قم در مجلس گفت: به برکت انقلاب ما رشد داشتیم و ما می‌توانیم؛ تکیه‌بر توان داخلی و استحکام بافت درونی موردنظر رهبر انقلاب است که با عمل به آن‌ها اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود.

وی اظهار داشت: اگر وجود ولایت‌فقیه نبود بعد از حضرت امام تا امروز بارها انقلاب را از مسیر خودش خارج کرده بودند و دولت‌مردان ما را یا با تهدید و یا با تطمیع و یا با انحراف از مسیر منحرف می‌کردند.

ذوالنور در پایان گفت: به برکت وجود ولایت‌فقیه تاکنون انقلاب منسجم و باقدرت به حرکت مقتدرانه خود ادامه داده است و امروز به‌عنوان نقطه امن منطقه و ام القرای کشورهای منطقه است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما