تازه های سایت

کد مطلب: 27171
11. خرداد 1395 - 9:03
وجود درخت گردوی کهنسالی با حدود 600 سال قدمت در سراب فارسبان یکی دیگر از جاذبه های طبیعی نهاوند به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سراب فارسبان  در ۳۲ کیلومتری جنوب غربی نهاوند در انتهای روستای کمالوند و ورودی روستای دولت آباد قرار دارد و عناصر طبیعی چون چشمه،کوهستان،فضای سبز و انبوه درختان، زیبایی مضاعفی به طبیعت بکر این منطقه بخشیده که عقل را به حیرت وا داشته و آدمی با دیدن این همه زیبایی در برابر خالق یکتا به خاک افتاده و سجده شکر بر جای می آورد.

سراب فارسبان با توجه به زیبایی هایی که دارد یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان نهاوند نه تنها به خاطر سراب بودن بلکه به خاطر درخت گردوی کهن سالش است و قطر این درخت 5متر، ارتفاع شاخه های آن 60 متر و شعاع شاخه ها و سایبان آن حدود 700متر مربع است که در نوع خود در جهان نمونه است.

روستای فارسبان دارای مردمانی مهمان دوست و خونگرم و با اصالت می باشد که خداوند نیز به پشتوانه نیک خلقی این مردمان نعمت های مختلفی ازقبیل آب فراوان-زمین های کشاورزی مناسب و مکان های تفریحی بسیار دیدنی به آنها ارزانی داشته است.

شهرستان نهاوند با داشتن آب و هوای منحصر به فرد و طبیعتی سحر انگیز، سراب های خروشان و تاریخی پر حادثه و رمز و راز گردشگران و مسافران را به خود فرا می خواند تا این روزها سراب های پرآب و جنگلی آن با همه شکوفه های درختان میزبان آنان باشند.

نهاوند به واقع شهر سراب های پر آب خروشان ایران است، شهری که بیش از 15 سراب پر آب همراه با جنگل های طبیعی را در خود جای داده و یکی از مهمترین مراکز گردشگری طبیعی غرب کشور بشمار می رود.

فارسبان هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به سوی خود جلب می‌کند و یکی از زیباترین سرابها ی شهرستان نهاوند است که رفتار و برخورد گرم و مهربانانه مردم روستاهای اطراف سراب با گردشگران بر رغبت مسافران و مهمانان برای دیدن این سراب افزوده است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما