تازه های سایت

کد مطلب: 27169
10. خرداد 1395 - 21:18
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست نهاوند:
کشف ۳۱ قبضه سلاح شکاری در نهاوند
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست نهاوند بابیان اینکه ۴۰۰ گونه جانوری در محیط‌زیست نهاوند وجود دارد، گفت: طی سال گذشته ۳۱ قبضه سلاح شکاری و ۱۰ شکار غیرمجاز در نهاوند ضبط شد.
به گزارش پایگاه خبری گرو، محمد گیلانه در جمع خبرنگاران نهاوند گفت: سال گذشته ۴۵ پروانه شکار در شهرستان نهاوند صادرشده است.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون دو اکیپ سیار و ثابت کار نظارت بر شکار را در منطق حافظت‌شده نهاوند بر عهده‌دارند، گفت: در شهرستان نهاوند ۴۰۰ گونه جانوری شامل گونه‌های حیوانات وحشی، پرندگان و خزندگان وجود دارد که این گونه‌های جانوری شامل قوچ، میش، کفتار، گرگ، خرگوش، تیهو، باقرقره، فاخته و گونه‌های ماهی است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست نهاوند با اشاره به اینکه دو گونه جانوری کل و بز وحشی در شهرستان نهاوند منقرض‌شده‌اند، اظهار داشت: در شهرستان نهاوند دو گونه جانوری کل و بز وحشی کاملاً منقرض‌شده‌اند که خشک‌سالی و شکارهای بی‌رویه و غیرمجاز از علت‌های اصلی انقراض این دو گونه جانوری است.

وی به انقراض گونه جانوری خرگوش در شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: متأسفانه خرگوش نیز از گونه‌هایی است که به دلیل شکار بی‌رویه در حال انقراض بوده و شکارچیان باید بدانند که با شکارهای بی‌رویه باعث بر هم زدن توازن طبیعت می‌شوند.

گیلانه گفت: منطقه محافظت‌شده ملوسان در حال حاضر تنها منطقه حفاظت‌شده شهرستان نهاوند است که بیش از ۱۲ هزار هکتار مساحت دارد و دارای دو گونه  شاخص جانوری قوچ و میش است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما