تازه های سایت

کد مطلب: 27111
6. خرداد 1395 - 9:08
شهردار نهاوند از احداث بازارچه محلی تحت عنوان بازار روز و هفتگی به‌منظور ساماندهی دست‌فروشان در این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، امیررضا یوسفیان در جمع خبرنگاران نهاوند گفت: مکان‌یابی مناسب بازارهای روز محلی بر اساس شاخص‌های مرتبط با آن، به‌طور مستقیم ضمن ایجاد شرایط مناسب برای جلب نظر شهروندان، به‌طور غیرمستقیم نیز از طریق عملکرد مثبت بر شهر، باعث افزایش گرایش شهروندان به بازار روز خواهد شد.

وی ازجمله ویژگی‌های اجرای این طرح را حل رفع مشکل رفت‌وآمد شهروندان و ترافیک شهری بیان نمود و اظهار داشت: با توجه به افزایش رشد جمعیت شهرنشینی در شهر نهاوند و الحاق محله‌های جدید و بعضاً غیررسمی به آن از یک‌سو و هم‌چنین ایجاد شغل‌های ناپایدار (دست‌فروشی، میوه‌فروشی‌های سیار و..)، ایجاد معضلات مخصوص به آن‌ها مانند مشکلات سد معبر، اغتشاش در سیمای شهری از سوی دیگر، اهمیت ایجاد بازارهای روز در محلات این شهر به‌ویژه محلات دور از مرکز شهر بیشتر نمود پیدا می‌کند.

شهردار نهاوند ازجمله محل‌های برپایی بازار روز و هفتگی را پارکینگ موقت مدرسه سابق مدرس، بلوار شهید چمران (پارک بسیج)، خیابان دوخواهران (محل کارگران فصلی)، جلوی ترمینال سابق بروجرد، خیابان بیست‌متری دستغیب، شهرک شهید حیدری و کوچه تعاون جنب مصلا اعلام کرد و گفت: با این اقدام دست‌فروشان که در معابر اصلی سطح شهر اقدام به دست‌فروشی می‌کردند به روز بازارها هدایت می‌شوند.

وی از مزایای بازارهای روز محلی را دسترسی سریع و آسان شهروندان به‌ویژه در نقاطی که از تراکم جمعیتی بالایی برخوردار است، جلوگیری از انواع آلودگی‌ها، عرضه محصولات باکیفیت و قیمت مناسب به شهروندان، حذف واسطه‌های غیرضروری، تثبیت قیمت کـالا در مناطق مختلــف شهـری و جلوگیری از بسیاری از سفرهای روزانه به مرکز شهر و کمک در بهبـود ترافـیک شهـری و بهبود سیمای شهری عنوان کرد.

یوسفیان گفت: در سایر شهرهای کشور اعم از شهرهای کوچک و کلان‌شهرها ایجاد بازارهای روز محلی همواره با موفقیت و رضایت مردم همراه بوده و امید است که با همکاری شهروندان نهاوندی و دست‌فروشان این طرح نیز در نهاوند با موفقیت اجرا شود.

وی ضمن اشاره به هدایت دست‌فروشان به بازارچه محلی افزود: پیشروی تعداد زیادی از مغازه‌ها از حریم قانونی خود و سد معبر دست‌فروشان در خیابان قیصریه و ابوذر و همچنین تردد خودروهای حامل میوه و تره‌بار در ساعات مختلف روز متأسفانه مرکز شهر را برای خرید ناامن و دور از شأن مردم شریف نهاوند نموده است که با انجام این اقدام امیدواریم مشکلات موجود در این راستا مرتفع شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه‌ها

باسلام وخسته نباشید این طرح شدنی نیست زیرا 1-دستفروشان دایٌمی نهاوند 15 نفر بیشتر نیست 2-محله های نهاوند اینقدر بزرگ نیست که بازارچه نیاز داشته باشه

دیدگاه شما