تازه های سایت

کد مطلب: 27044
1. خرداد 1395 - 8:57
مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت: از مجموع 1401 روستای دارای سکنه استان همدان بیش از 1000 روستا از تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی بهره‌مند شده‌اند.

حسن ظفری در حاشیه بازدید از واحدهای مسکن روستایی در روستای وهمان نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت: در استان همدان حدود 177 هزار خانوار تحت عنوان خانوار روستایی محسوب می‌شوند که این تعداد نیازمند بالغ‌بر 200 هزار واحد مسکن روستایی هستند چون این خانوارها معمولاً به‌صورت دسته‌جمعی زندگی می‌کنند.

وی اظهار کرد: در استان همدان 1401 روستای دارای سکنه داریم که با اقدامات انجام‌شده در بالغ‌بر 1005 روستا عملیات نوسازی و بهسازی با ارائه تسهیلات انجام‌شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان افزود: امیدواریم با تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی بتوانیم تا افق سال 1405 قسمت عمده نیاز بخش مسکن روستایی را حل‌وفصل کنیم.

وی بیان داشت: تا امروز حدود 97 هزار سهمیه بااعتباری بالغ‌بر 856 میلیارد تومان به استان همدان اختصاص‌یافته که تقریباً همین مبلغ نیز از طرف متقاضیان هزینه شده است.

ظفری گفت: بخش مسکن روستایی به‌عنوان موتور محرک مسکن، این بخش را در ابعاد مسکن روستایی به حرکت درآورده و با مشارکت خود مردم بالغ‌بر 68 هزار واحد مسکن روستایی موفق به اخذ پروانه پایان کارشده‌اند.

وی اظهار کرد: بحث بهسازی مسکن روستایی به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی و اساسی در استان همدان تلقی می‌شود و با سهمیه اخیر که در هیئت دولت تصویب‌شده و قرار است سالانه 200 هزار واحد بهسازی و نوسازی شود گام مهمی در راستای مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی برداشته می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان افزود: بعد از تأیید و به تصویب رسیدن این موضوع در هیئت دولت به‌زودی سهمیه استان همدان ابلاغ و اعلام می‌شود که امیدواریم بتوانیم در سال 95 تعداد قابل‌توجهی از واحدهای نیازمند به بهسازی و نوسازی را که در بافت‌های فرسوده قرار دارند مقاوم‌سازی کنیم.

وی در پایان گفت: با اقداماتی که امسال در بخش مقاوم‌سازی انجام می‌شود و با ارائه تسهیلات و آورده متقاضیان انتظار داریم که مردم نسبت به مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی اقدام کنند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما