تازه های سایت

کد مطلب: 26954
24. ارديبهشت 1395 - 15:46
رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان نهاوند گفت: به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مدیران ادارات در ابتدای برگزاری جلسات عمومی دستگاههای اجرایی محتوای یک جلد کتاب به مدت پنج دقیقه معرفی می گردد.
به گزارش پایگاه خبری گرو، میلاد امینیان در نشست انجمن کتابخانه های نهاوند با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه به منظور ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه سال جاری به عنوان سال کتاب معرفی شده لذا طرح معرفی کتاب به عنوان یکی از برنامه ها و اولویتهای انجمن کتابخانه های عمومی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این طرح با استقبال خوبی از سوی دستگاههای اجرایی روبرو شد و ما تا کنون در چند جلسه در سطح فرمانداری و سایر ادارات با هماهنگی در این زمینه اقدام نموده ایم .
امینیان گفت: برای ترویج فرهنگ مطالعه در سطح جامعه لازم است که یک عزم همگانی از سوی مردم و نهادهای مختلف بوجود آید و در مجامع عمومی به بحث کتاب پرداخته شود.
وی به برگزاری نشست تخصصی کتابخوانی در حوزه علمیه شهرستان همزمان با نیمه شعبان خبر داد و افزود: در راستای تعامل با نهادهای فرهنگی برای گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب نشست تخصصی مهدویت با حضور دوستداران و مسئولان کتابخانه های عمومی استان در حوزه علمیه نهاوند به عنوان شهر پایلوت استان در این زمینه برگزار می شود .
وی افزود: در این نشست که اولین نشست تخصصی کتابخوانی استان می باشد پنج کتاب با موضوع مهدویت توسط جمعی از اساتید دانشگاه و حوزه معرفی و مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.
امینیان مشارکت مجمع خیرین کتاب شهرستان در راه اندازی کتابخانه های عمومی را قابل توجه عنوان نمود و گفت: در حال حاضر در این شهرستان یک کتابخانه مستقل به نام امید صبا وجود دارد که تنها کتابخانه مستقل غرب کشور می باشد و تمامی نیروهای کتابدار و کتابهای آن توسط یکی از خیرین تامین شده است .
وی افزود: در این زمینه یک کتابخانه دیگر نیز در جنب مسجد حاج خدارحم از سوی موقوفه این مسجد در حال ساخت می باشد که تا کنون بیش از 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تلاش می شود از سوی واقف تا پایان سال بهره برداری برسد.
در حال حاضر تعداد 9 باب کتابخانه عمومی با 90 هزار جلد کتاب و شش هزار و 800 عضو فعال در نهاوند وجود دارد .
همچنین میزان سرانه فضای کتابخانه در شهرستان نهاوند 16/2 درصد به ازاء هر 100 هزار نفر و سرانه کتاب نیز نیم جلد به ازاء هر نفر می باشد .

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما