تازه های سایت

کد مطلب: 26952
23. ارديبهشت 1395 - 10:15
امام‌جمعه نهاوند گفت: نه‌تنها توجه ویژه‌ای به نهاوند نشده است حتی مطالبات اولیه مردم نهاوند نیز بر روی زمین‌مانده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان نهاوند به دیدار حجت‌الاسلام مغیثی امام‌جمعه ابن شهرستان رفتند که گفت‌وگویی که در ادامه می‌خوانید نتیجه این دیدار حدوداً یک‌ساعته امام‌جمعه با خبرنگاران نهاوند است.

امام‌جمعه نهاوند ر این دیدار گفت: برای چندمین بار این موضوع را اعلام می‌کنم و برای من ثابت‌شده که مسئولان استان و شهرستان اولویت کارهایشان مسائل سیاسی است و نه اقتصادی و نه رسیدگی به مشکلات مردم است.

 وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد اظهارات استاندار همدان در موردتوجه ویژه به نهاوند به دلیل نداشتن نماینده در مجلس اظهار داشت: در سخنرانی‌هایم گفته‌ام در چند سال اخیر نهاوند شهر بی‌صاحب بوده است و مطالبات مردم را نمی‌دانیم چطور باید مطالبه کنیم چون نماینده که نداریم تا از وزرا و مدیران کل مطالبه گری کنند و امام‌جمعه هم هرچه در نماز جمعه می‌گوید به‌جایی نمی‌رسد.

امام‌جمعه نهاوند گفت: اصحاب رسانه هم یا به خاطر موقعیت شغلی می‌ترسند و یا ملاحظات دیگری دارند و مطالبات را نمی‌گویند، فرماندار باید مطالبات را برساند که هرچند ماه یک فرماندار عوض می‌شود و شهردار هم همین‌طور است و این سؤال بنده نیز هست که نه‌تنها توجه ویژه‌ای به نهاوند نشده حتی مطالبات اولیه مردم نهاوند هم بر روی زمین‌مانده است.

حجت‌الاسلام مغیثی با اشاره به نمونه‌ای از مطالبات مردم نهاوند که مغفول مانده اظهار کرد: برای مثال در نهاوند سونوگراف زن نداریم و این موضوعی است که سال‌ها ما می‌گوییم ولی توجهی نشده است.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد غیبت در چندین جلسه در فرمانداری گفت: در جریان برگزاری انتخابات اصطکاکی بین ما و فرمانداری و هیئت‌های اجرایی پیش آمد و من هرچه گفتم کسی گوشش بدهکار نبود و من مصلحت ندیدم که این اختلافات را به اجتماع بکشم و باعث تشویش افکار شود و وقتی دیدم آقایان به عرایض بنده توجهی ندارند ما هم تصمیم گرفتیم و دیدیم که تنها کاری که می‌توانستم انجام دهم این است که در جلسات شرکت نکنیم.

امام‌جمعه نهاوند بیان داشت: امیدوارم در آینده به عرایض توجه شود و ما مانند سابق رفیق باشیم و مشکلات حل شود که این امیدواری هست.

حجت‌الاسلام مغیثی در مورد 2 میلیارد و 450 میلیون تومانی که به‌حساب شهرداری نهاوند واریزشده و ماجراهای این واریز و برداشت گفت: در این مورد برای اطلاع تا جایی که توانسته‌ام تماس گرفتم و شهردار نیز آمد و مدارکی نشان داد و مسئول حقوقی شهرداری هم توضیحاتی داد و تلفنی هم با بعضی تماس گرفتم ولی برای خود من این موضوع روشن نیست.

وی ادامه داد: ولی چیزی که تا الآن بدان رسیده‌ام این است که بنا بوده پولی در همدان را به تیم فوتبال پاس همدان بدهند منتهی مجرای قانونی نداشته است و این تصمیم‌گیری هم مربوط به مسئولین بالای همدان بوده است و به همین دلیل دنبال این می‌گشتند که یک اداره‌ای زیر بار برود و قبول کند که این پول به نام آن اداره واریز شود و بعد به‌حساب پاس برگردد.

مغیثی گفت: از بین ادارات و نهادها چون نهاوند تقریباً شهر بی‌صاحبی است شهرداری اینجا را پیدا کردند و شهرداری هم مدعی است از این ناحیه نفعی برده است و مطالباتش را از اداره ورزش گرفته است که 450 میلیون تومان بوده است.

وی افزود: یک قراردادی بین خودشان بوده است به این صورت که یک پولی بدهند و بعد شهرداری مطالباتش را بردارد و مابقی پول را پس بدهد.

امام‌جمعه نهاوند عنوان کرد: خود این موضوع هم جای مسئله است من نامه‌ای را دیدم که آقای منعم نوشته بود دو میلیارد تومان اشتباهی به‌حساب شما واریزشده است و استرداد بشود که این موضوع با هیچ عقلی جور درنمی‌آید.

وی گفت: من تقریباً چهل سال است حساب بانکی دارم دو ریال هم اشتباهی به‌حساب من وارد نشده است و حالا می‌گویند دو میلیارد و این پیداست که یک ساخت‌وپاخت‌هایی میان خودشان هست.

حجت‌الاسلام مغیثی اظهار داشت: می‌خواستند این پول را به پاس بدهند از طریق یک مجرای قانونی که از این راه استفاده کردند که کسی متوجه نشود و ما و شما هم حرفمان به‌جایی نمی‌رسد ولی امیدواریم نهادهای قانونی به این موضوع رسیدگی کنند.

وی بیان کرد: شورا هم اظهار می‌کنند که مطالبه شهرداری از اداره ورزش دو میلیارد نیست در حدود ۵۰۰ یا ۶۰۰ میلیون تومان است که این مطلب را آقای سلگی مسئول حقوقی شهرداری اعلام کرد و گفته همه پرونده‌ها در اختیارش است و آن‌ها مطالبه شهرداری را آن‌قدر نمی‌دانند بنابراین می‌گویند بین خود مسئولان یک توافقاتی انجام‌شده تا شهرداری به‌حق ۴۵۰ میلیون تومانی‌اش برسد که این گفته شورا است.

وی گفت: عوامل متعددی در عدم توسعه‌نیافتگی نهاوند موثر است که مهم‌ترین دلیلش نداشتن تعامل خوب و مورد اعتماد بین مسئولان و مردم و بین مردم با خودشان است.

امام‌جمعه نهاوند اظهار داشت: متولی فرهنگ شهرستان دستگاه‌های زیادی هستند مانند آموزش‌وپرورش، اداره فرهنگ، سازمان تبلیغات و سایر نهادها و امام‌جمعه هم در کنار این نهادها است و مسائل فرهنگی به همه دستگاه‌ها مربوط است و در شهرستان نهاوند هم نمی‌گویم کار فرهنگی نشده ولی مانند سایر بخش‌ها در شأن مردم نهاوند کار فرهنگی انجام‌نشده است.

وی افزود: در ستاد نماز جمعه کمیته‌های مختلفی وجود دارد و هر کمیته متولی دارد ولی در امور تبلیغی و فرهنگی واقع این است که ضعف داریم و کم‌عمل کردیم و نیاز به برنامه‌ریزی داخلی داریم که در این زمینه ستاد نماز جمعه نهاوند هم می‌تواند فعال‌تر باشد چون ظرفیت این کار را داریم.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما