تازه های سایت

کد مطلب: 26903
20. ارديبهشت 1395 - 9:20
رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند بااشاره به زلزله خیز بودن و قرار گرفتن نهاوند بر روی گسل مرکزی زلزله گفت: گسل نهاوند مورد تهدید گسل دورود لرستان است.
به گزارش پایگاه خبری گرو، محمدتقی شهبازی در جمع خبرنگاران گفت: سیل اخیر در شهرستان نهاوند تجربه‌ای خوب برای پالایش و آمایش توانمندی‌های دستگاه‌های درگیر با بحران به‌ویژه هلال‌احمر بود.

وی با بیان اینکه در سیل اخیر با توجه به شرایط به وجود آمده هیچ‌یک از استان‌ها به‌واسطه درگیری خود توان کمک کردن به سایر استان‌ها را نداشت، گفت: در این حادثه اهمیت نگاه به درون بیشتر احساس شد.

وی بابیان اینکه وظیفه و رسالت هلال‌احمر آموزش، امدادرسانی و پشتیبانی است، گفت: یکی از عوامل مؤثر که منجر به کاهش خسارت جانی و مالی گسترده در نهاوند شد حضور نیروهای امدادی هلال‌احمر بود.

وی به آموزش امدادی بیش از۳ هزار نفر از جوانان، نوجوانان و پرسنل ادارات شهرستان نهاوند درسال گذشته اشاره کرد و گفت: شهرستان نهاوند در مجموع شهرستانی حادثه‌خیز است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند اهمیت ویژه بهره‌گیری حداکثری از آموزش و پشتیبانی در شهرستان را در وجود گسل ۷۰ کیلومتری عنوان کرد و گفت: گسل نهاوند مورد تهدید گسل درود لرستان است.

وی مقاوم‌سازی و بهسازی منازل مسکونی را مهم‌ترین راه مقابله با زلزله در شهرستان عنوان کرد و گفت: ازلحاظ پشتیبانی با توجه به شاخص‌های استانی موقعیت مطلوبی داریم.

شهبازی خودامدادی و دیگر امدادی را از دیگر راهکارهای برون‌رفت از بحران خواند و گفت: کمیته‌های امدادی روستاها با بهره‌گیری از جوانان و مدیریت بحران توسط دهیاران آموزش‌دیده پتانسیل بسیار مثبتی برای مقابله و همچنین برخورد معقول با بحران‌ها است.

وی با تأکید بر حادثه‌خیز بودن شهرستان نهاوند، گفت: خانواده‌ها و ساکنان در شهرستان نهاوند باید در راستای آمادگی هرچه بیشتر و بهتر با حوادث احتمالی وسایل امدادی را در منزل خود داشته باشند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما