تازه های سایت

کد مطلب: 26876
19. ارديبهشت 1395 - 8:59
امام‌جمعه نهاوند گفت: اولویت کاری مسئولان استان همدان و شهرستان نهاوند مسائل سیاسی است و مسائل اقتصادی و فرهنگی در اولویت کاری قرار ندارند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند در حالی با حضور میسر مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان و حمیدوند فرماندار نهاوند برگزار شد که حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی امام‌جمعه نهاوند بعد از چندین جلسه غیبت در این جلسه شرکت کرد و انتقاداتی را نسبت به صداوسیمای مرکز همدان و سئولان ارشد استان همدان بیان کرد و خواستار توجه به مطالبات مردم نهاوند شد.

امام‌جمعه نهاوند در این جلسه گفت: مردم نهاوند انتظارات زیادی دارند ولی حتی در مورد مسائل فرهنگی حداقل‌ها هم برآورده نشده است.

وی بیان داشت: ما به این نتیجه رسیدیم که در صداوسیمای مرکز همدان و در ادارات کل و ادارات شهرستان نهاوند فرهنگی که حاکم است فرهنگ رابطه است نه فرهنگ ضابطه و اگر هم کسی دلیل خواست ادله این ادعا را ارائه می‌کنیم.

امام‌جمعه نهاوند افزود: اولویت اصلی کار مسئولان استان همدان و شهرستان نهاوند مسائل سیاسی است و مسائل فرهنگی و اقتصادی در اولویت نیست که برای این واقعیت دلیل داریم و تا زمانی که این روال ادامه داشته باشد معلوم است که مسائل فرهنگی به‌جایی نمی‌رسد.

مغیثی گفت: چقدر برای ترویج فرهنگ نماز، امربه‌معروف و مسئله حجاب هزینه کرده‌ایم و برنامه تهیه کردیم و امروز اگر در جلسه شورای فرهنگ عمومی حاضر شدم به احترام شما آمدم که مهمان بودید و می‌خواستم که بخشی از درد و دل ما را هم بشنوید.

حجت‌الاسلام مغیثی در بخش دیگری از سخنانش گفت: استاندار همدان چندین بار خودشان گفته‌اند که نهاوند عقب‌افتاده است و من به‌جای نماینده توجه خاصی به نهاوند دارم که باید گفت کجاست این حمایت‌ها و یک مورد از این‌ها را بگویند.

وی اظهار داشت: حدود 15 مورد از مطالبات مردم نهاوند را لیست کرده‌ام و نوشته‌ام و این حق و مطالبات مردم است که گردنه برزول، سه‌راهی شعبان، جاده کفراش و سه‌راهی دهفول مشکلشان حل شود.

امام‌جمعه نهاوند افزود: امسال میلیاردها تومان اعتبار به بخش بهداشت و درمان نهاوند تزریق‌شده ولی این شهرستان یک سونوگراف زن ندارد و هرچه هم گفتیم کسی گوش نمی‌کند درصورتی‌که مطالبه مردم است.

وی عنوان کرد: خیلی هزینه می‌شود ولی چون مسائل سیاسی دخیل است و در اولویت قرار دارد کسی به مطالبه مردم توجه نمی‌کند و ما هم نمی‌خواهیم مسئولان را تضعیف کنیم و دلمان بیشتر از شما برای انقلاب و نظام می‌سوزد.

 

*** مطالبات مردم نهاوند را چگونه به سمع مسئولان و استاندار همدان برسانیم

 

وی خطاب به مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان عنوان کرد: مردم نهاوند از صداوسیمای مرکز همدان گلایه دارند و بارها به بنده این موضوع را اطلاع‌رسانی کرده‌اند و الآن در حضور شما وقت بیان این مطالبه مردم نهاوند است و این موضوعات را کراراً در نماز جمعه هم اعلام کردم ولی ظاهراً به شما منتقل نشده است.

مغیثی گفت: موردی دیگری که باید گفته شود این موضوع است که مطالبات مردم نهاوند را ما باید چگونه به سمع مسئولان و استاندار همدان برسانیم، این مطالبات را در نماز جمعه می‌گویم ولی فایده‌ای ندارد، نماینده نهاوند باید داد بزند که الآن چند سال است که نهاوند نماینده‌ای در مجلس ندارد، پس چطور ما باید مطالباتمان را به گوش مسئولان برسانیم.

وی عنوان کرد: مسئولان نهاوند نیز در بیان مطالبات به همین صورت هستند به‌طوری‌که در طول 3 سال اخیر 3 فرماندار عوض‌شده است و نبود ثبات مدیریت باعث می‌شود که مطالبات مردم منتقل نشود و درجاهای دیگر هم همین‌طور است به‌طوری‌که شهرداری نهاوند هم همین وضعیت را دارد و شورای شهر هم درگیر مسائل داخلی خودشان هستند.

امام‌جمعه نهاوند اظهار داشت: انصافاً نهاوند در زمینه عمل به مطالباتش مغفول مانده و شهر فراموش‌شده است.

 

*** علت عدم حضور بنده در جلسات شورای فرهنگ عمومی عمل نکردن به مصوبات است

 

وی در ادامه بیان کرد: بنده مدتی است که در جلسه شورای فرهنگ عمومی شرکت نمی‌کنم چون علت این است که مصوبات آن عملی نمی‌شود و خودمان را سرکار گذاشته‌ایم و بعد هم هر اتفاقی در حوزه فرهنگ پیش می‌آید می‌گویند به امام‌جمعه بگویید که رئیس شورای فرهنگ عمومی است.

حجت‌الاسلام مغیثی با طرح مجدد این سؤال که مطالبات مردم نهاوند را چگونه باید به گوش مسئولان برسانیم تا ترتیب اثر دهند؟ گفت: در چند سال گذشته که مردم یک روستا ساختمان فرمانداری نهاوند را سنگ‌باران کردند و فرماندار وقت فقط گریه نمی‌کرد ولی مردم ما مردم نجیب و متدینی هستند و دوست ندارند که دولت و مسئولان را تضعیف کنند و ما هم نمی‌خواهیم که کسی را تضعیف کنیم ولی خدا شاهد است که دلمان می‌سوزد.

وی افزود: وقتی می‌بینیم دولت و مسئولان طوری عمل می‌کنند که مردم فاصله می‌گیرند از ارزش‌ها و ما این موارد را باید به چه کسی بگوییم و وقتی هم این مسائل گفته می‌شود حمل بر مسائل سیاسی می‌شود و امام‌جمعه را به اصلاح‌طلب و اصولگرا بودن متهم می‌کنند و موضع‌گیری می‌کنند و بدتر می‌شود.

امام‌جمعه نهاوند گفت: در مسائل فرهنگی حاکم بودن رابطه بر ضابطه وجود دارد و در استان و نهاوند هم همین‌طور است که نباید این‌گونه باشد، اگر به خدا و قیامت معتقد هستیم.

وی اظهار داشت: پاسخ مطالبات مردم را باید از زبان مسئولان بالایی اجرایی بشنویم که متأسفانه در این شهر نه نماینده داریم نه مدیران اجرایی ثبات مدیریت دارند و در بیان این موارد هم باکسی تعارف نداریم که نمونه این مورد هم عوض شدن چند فرماندار و مسئول است که با این تفاسیر معلوم است که نمی‌توان کاری کرد.

 

*** فرهنگ حاکم بر صداوسیمای مرکز همدان فرهنگ رابطه است یا ضابطه

 

مغیثی بیان داشت: امام جمعه هم اگر این مسائل را بگوید او را وارد جناح‌بندی و دسته‌بندی سیاسی می‌کنند و بعد هرچه عقده‌دارند بر سر امام‌جمعه خالی می‌کنند.

وی خطاب به میسر مدیرکل صداوسیمای همدان در مورد فرهنگ حاکم بر صداوسیمای همدان گفت: آیا واقعاً فرهنگ حاکم بر مجموعه صداوسیمای همدان فرهنگ ضابطه است یا رابطه؟ و آیا واقعاً شما عدالت را در پخش اخبار و رویدادهای رعایت می‌کنید یا اگر کسی آنجا آدم داشته باشد اخبارش منعکس می‌شود.

وی اظهار کرد: ماه رمضان از صداوسیمای همدان برای حضور در برنامه ماه مبارک رمضان به من زنگ زدند تا به همدان بروم، گفتم من میان‌سال هستم و توان رانندگی ندارم و مسافت دور است گفتند شما بیاید کار شما زود انجام می‌شود وقتی رفتیم صداوسیمای همدان دیدیم چهار امام‌جمعه دیگر روی نوبت هستند و ما این مورد را تمسخر و اهانت به خودمان تلقی کردیم.

امام‌جمعه نهاوند افزود: این‌طور برخوردها ما را به‌جایی رسانده که امیدی به اصلاح این کارها نداشته باشیم و به‌قدری مردم این مطالبات را از ما دارند و ما هم اعلام کردیم ولی جوابی نشنیدیم.

وی عنوان کرد: می‌گویند چرا امام‌جمعه که مسئول شورای فرهنگ عمومی است به جلسه نمی‌آید خوب وقتی حرف ما به‌جایی نمی‌رسد و همه حرف‌ها را گفته‌ایم بیاییم جلسه چکار کنیم.

امام‌جمعه نهاوند در پایان عنوان کرد: انشا الله شما راه‌حلی برای این مشکلات پیدا کنید و اگر قرار باشد روال به همین‌گونه باشد و مسائل سیاسی و جناح‌بازی و دسته‌بندی در رأس باشد و بی‌توجهی به مردم و ارزش‌ها باشد این جلسات نباشد بهتر است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه‌ها

ولا و خدا راس مووه./ناون باید استان بووه.قبلا پایتخت بیه که شوخی نی... ..#ایالت#نهاوند#استان نهاوند#یزدگردسوم#اسلام#شیعه#لائود#سراب#فیروز#ابوذر# شبکه#شهراولین ها#سران#پیشرفت#توسعه#...........

دیدگاه شما