تازه های سایت

کد مطلب: 26871
18. ارديبهشت 1395 - 15:14
کارشناس مسائل اجتماعی گفت: شادی و نشاط اجتماعی در کاهش آسیب‌های فردی و اجتماعی نقش دارد و یکی از نشانه‌های سلامت جامعه است.

مهرداد هوشمند در گفتگو با پایگاه خبری گرو، گفت: شادی و نشاط از مهم‌ترین و ضروری‌ترین نیازهای طبیعی آدمی است که نقش موثر و تعیین‌کننده‌ای در رسالت جسمی و روانی افراد جامعه دارد.

وی اظهار داشت: وجود شادابی و نشاط اجتماعی به‌عنوان یکی از نیازهای مهم و اساسی افراد، همواره موردتوجه اندیشمندان، صاحب‌نظران، روان‌شناسی اجتماعی و علوم تربیتی بوده است و بر اهمیت و ضرورت و تأمین این نیاز تأکید شده و آن را یکی از نشانه‌های سلامت جامعه بیان کرده‌اند.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای نهاوند افزود: داشتن نشاط و تفریحات سالم به‌عنوان یکی از نیازهای اساسی افراد، نقش موثر و تعیین‌کننده‌ای در پویایی و شادابی جامعه داشته و به‌عنوان یکی از شاخص‌های سلامت فردی و اجتماعی موردتوجه صاحب‌نظران و اندیشمندان اجتماعی و تربیتی قرارگرفته است.

وی بیان داشت: این دلایل باعث می‌شود که بر ضرورت برنامه‌ریزی صحیح و مناسب در جهت تأمین و افزایش نشاط اجتماعی در خانواده‌ها و جامعه تأکید شود.

هوشمند گفت: افزایش شادابی و نشاط اجتماعی نقش موثری در کاهش آسیب‌های فردی و اجتماعی داشته و باعث کاهش میزان افسردگی‌ها و سرخوردگی‌های فردی و اجتماعی خواهد شد.

وی اظهار کرد: بر اساس آنچه گفته شد؛ برنامه‌ریزی مناسب توسط سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و اجتماعی در این زمینه و ارائه راه‌کارهای مناسب و عملی جهت افزایش شادابی و تفریحات سالم لازم و ضروری است.

این کارشناس مسائل اجتماعی در پایان بیان داشت: نتایج پژوهش‌ها بیانگر آن است که هرچقدر شادابی و نشاط اجتماعی افزایش یابد، میزان آسیب‌ها و افسردگی‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما