تازه های سایت

کد مطلب: 26865
17. ارديبهشت 1395 - 11:15
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ه) نهاوند از جمع‌آوری ۶۶۸ میلیون و ۵۲۴ هزار تومان زکات طی سال گذشته در نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی کاویانی در جمع مودیان زکات نهاوند گفت: به‌موازات آیات قرآن کریم، نقش پررنگ پرداخت زکات را می‌توان در احادیث و روایات ائمه معصومین (ع) نظاره کرد که همواره این فریضه را در رأس وظایف یک مسلمان واقعی برشمرده‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ه) نهاوند اظهار داشت: خوشبختانه طی سال گذشته در شهرستان نهاوند مبلغ ۶۶۸ میلیون و ۵۲۴ هزار تومان زکات جمع‌آوری‌شده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده زکات جمع‌آوری‌شده به پروژه‌های عمرانی اختصاص می‌یابد، گفت: این در حالی است که اولویت مصرف زکات برای محرومان و نیازمندان است.

کاویانی باتاکید بر اینکه کشاورزان و دامداران باید در پرداخت به موقع زکات و اولویت مصرف آن برای نیازمندان توجه کنند، گفت: مسجد روستای طائمه از پروژه‌های عامالمنفعه‌ای است که در سال گذشته با کمک خیرین و تشویقی زکات در زمینی به مساحت ۴۵۰ مترمربع احداث و افتتاح شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ه) نهاوند بر اهمیت احیا فرهنگ زکات در جامعه تأکید کرد و افزود: زکات آثار مثبت زیادی در فرد و جامعه دارد که طهارت روح از جمله این آثار است.

وی افزود: ادای زکات توجیه علمی و فرهنگی نیز دارد چراکه فرد سرمایه‌دار با پرداخت زکات خیروبرکت زیادی را نصیب خودکرده و گامی برای توسعه و پیشرفت جامعه خود برداشته است.

کاویانی در خصوص تبلیغ و اطلاع‌رسانی از آثار و فواید زکات در جامعه گفت: به‌منظور فرهنگ‌سازی در این زمینه با تشکیل کمیته‌هایی تحت عنوان کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی از ظرفیت روحانیون و مبلغین برای تبیین فواید زکات در جامعه استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما