تازه های سایت

کد مطلب: 26843
15. ارديبهشت 1395 - 10:55
رئیس اداره ثبت‌احوال نهاوند بابیان اینکه یک‌پنجم طلاق‌های ثبت شده سال گذشته در نهاوند در یکسال اول زندگی رخ داده است، گفت: پارسال ۴۴۳ واقعه طلاق در شهرستان نهاوند به ثبت رسید.
به گزارش پایگاه خبری گرو، بابک بختیاری با بیان این مطلب گفت: متأسفانه در سال گذشته ۴۴۳ طلاق در شهرستان نهاوند به ثبت رسیده است.

وی پیگیری و برنامه‌ریزی فرهنگی برای کاهش این آمار را ضروری عنوان کرد و گفت: از ۴۴۳ طلاق به ثبت رسیده در شهرستان نهاوند ۲۸۱ طلاق مربوط به شهر و ۱۶۲ مورد آن مربوط به خانواده‌های روستایی بوده است.

رئیس اداره ثبت‌احوال نهاوند گفت: ۹۶ مورد از طلاق‌های به ثبت رسیده مربوط به خانواده‌هایی است که کمتر از یک سال از تشکیل زندگی آن ها گذشته است.

وی اضافه کرد: بر اساس پالایش آمارهای سال گذشته دوام و استحکام خانواده شهری نسبت به خانواده روستایی کم‌تر بوده است.

بختیاری افزایش دوستی‌های خیابانی را یکی از علل افزایش طلاق دانست و عنوان کرد: جوانان از ازدواج سنتی گریزان و به ازدواج مدرن بر اساس رابطه دوستی قبل از ازدواج رو آورده اند همین شناخت ناکافی سبب افزایش طلاق در جامعه شده است.

وی بابیان اینکه آثار سوء طلاق در جامعه هنوز به‌درستی جا نیفتاده است، گفت: درگذشته آستانه تحمل زوجین بالاتر بود و با یک اتفاق کوچک و بی‌اساس بنیان خانواده را به هم نمی‌زدند.

وی چشم‌وهم‌چشمی و تجمل‌گرایی را از دیگر علل افزایش آمار طلاق در جامعه دانست و افزود: فاصله گرفتن خانواده‌ها از دستورات دینی و پایبند نبودن آن‌ها به فرامین دینی از دیگر علل سست شدن بنیان خانواده است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما