تازه های سایت

کد مطلب: 26819
13. ارديبهشت 1395 - 12:45
امام جمعه نهاوند گفت: معلمان نقش مهمی در جامعه دارند كه از جمله آموختن علوم مختلف به نسل آینده است اما مهمترین رسالت او تربیت كودكان و نوجوانان و جلوگیری از انحراف آنان است .

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت مقام معلم نهاوند افزود: آنچه كه امروز معلمان انجام می دهند بسیار پر ارزش است زیرا آنان در ساخت آینده كشور با تربیت انسانهایی متخصص و متعهد نقش مهمی را ایفا می كنند .
وی با اشاره به 12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری گفت: استاد مطهری دنبال مادیات و مقام نبود بلكه عمر گرانمایه خود را صرف گسترش معارف اسلامی نمود و توانست با روشنگری جلوی بسیاری از انحرافات عقیدتی را بگیرد.
امام جمعه نهاوند با بیان اینكه معلمان میتوانند سعادت و یا شقاومت دانش آموزان را رقم بزنند اضافه كرد: معلمان با توجه به اینكه از نقش الگویی برخوردار هستند لذا می توانند در سعادت و شقاوت یك فرد تاثیر بگذارند.
وی گفت: اگر بخواهیم فردی را هدایت كنیم و دوران خدمت خوبی را سپری نمائیم باید در تربیت دینی بچه ها بكوشیم تا ما نیز از ثواب هدایت آنان برخوردار گردیم .
امام جمعه نهاوند در ادامه افزود: معلمان برای تاثیر گذاری بیشتر در بچه ها ابتدا بایستی خود را تركیه نموده تا دانش آموزان نیز با الگو قرار دادن آنها به راه درست كشیده شوند .
وی داشتن نظم در كارها را رمز موفقیت و رسیدن انسان به كمال ذكر كرد و افزود: شهید مطهری در برنامه زندگی خود دارای نظم بودند و با خدا ارتباط داشتند لذا معلمان نیز اگر می خواهند افراد موفقی باشند باید رفتارشان نیز مانند شهید مطهری باشد .
وی نماز را مهمترین عامل تربیتی ذكر كرد و گفت: نماز باعث می شود كه انسان در زندگی از نظم برحوردار باشد و در مقابل وسوسه های شیاطین ایستادگی داشته باشد ، لذا معلمان نیز باید ضمن تشویق دانش آموزان به خواندن نماز لازم است در مدرسه نماز جماعت را در كنار دانش آموزان باشند تا آنان نیز با باور بیشتری به سمت نماز بروند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما