تازه های سایت

کد مطلب: 26808
12. ارديبهشت 1395 - 9:30
رهبر معظم انقلاب اسلامی معلم جاویدالاثر شهید حاج محمد طالبیان از شهدای شهرستان نهاوند را با عنوان "مبارز واقعی " خطاب می‌کنند.

به نقل از پایگاه خبری گرو، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای کنگره شهدای استان همدان در مورد معلم شهید و جاویدالاثر شهرستان نهاوند حاج محمد طالبیان می‌فرمایند: " باید یاد این مرد زحمتکش و مبارز واقعی را که ما می‌شناختیم، گرامی بداریم."

رهبر انقلاب که در دوران مبارزات انقلابی و اسارت در زندان‌های ساواک با این شهید بزرگوار آشنا شده‌اند؛ این شهید را در سال 90 به‌عنوان شهید نمونه کشوری انتخاب می‌کنند.

معلم شهید حاج محمد طالبیان در سال 1316 در نهاوند متولدشده است و دوران مختلف عمر مبارکشان در قبل و بعد از انقلاب همواره دست از سعی و تلاش و مبارزه عملی و عقیدتی برنداشت و همواره به مبارزه با افکار پلید بهاییت پرداخت و پس از تحمل سال‌ها رنج در زندان‌های رژیم طاغوت با پیروزی انقلاب آزاد شد.

با شروع جنگ تحمیلی این معلم اخلاق به جبهه اعزام شد و در طول 8 سال دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور فعال داشت و سرانجام در تاریخ 12 فروردین سال 1370 در درگیری با منافقین کوردل در منطقه خانقین عراق به شهادت رسید و پیکر پاک و مطهرش هرگز به آغوش وطن بازنگشت.

 

دانلود کنید

 

 

عکس معلم شهید حاج محمد طالبیان

 

734748

734723

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما