تازه های سایت

کد مطلب: 26721
4. ارديبهشت 1395 - 21:00
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: یک حلقه مار در طبیعت نهاوند رها سازی شد.
به گزارش پایگاه خبری گرو، محمد کرمعلی گیلانه افزود: فردی که مدعی بود یک مار سیاه را از منزل خود در روستای مرادآباد گرفته است آنرا تحویل اداره حفاظت محیط زیست نهاوند داد.

وی اضافه کرد: پس از بررسی وضعیت جسمی این مار 110 سانتیمتری توسط عوامل حفاظت محیط زیست و اطمینان از سلامت آن، در دامان طبیعت رها شد.
وی گفت: این مار سیاه از تیره کلوبریده و گونه سوجه آتشی است، رنگ آن سیاه حالتی تهاجمی و رفتاری عصبانی دارد که با صدای خاص خود گاهی اوقات حمله ور می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند اضافه کرد: تغذیه این گونه از خزندگان، جوندگان و پرندگان کوچک و حتی سایر مارها است با این وجود این مار غیرسمی بوده و خطر جدی برای انسان ندارد.

 

گیلانه با ذکر اینکه سه دسته مار شامل سمی، نیمه سمی و غیر سمی در طبیعت وجود دارد اظهار کرد: تنها دو گونه مار سمی و خطرناک شامل افعی گرزه مار و افعی تکابی در استان همدان یافت می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: علاوه بر این، دو گونه مار نیمه سمی و 17 گونه مار غیر سمی در همدان شناسایی شده است.
وی افزود: مارها با تنظیم جمعیت جانوران زیانکار نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشاورزی دارند و با اندک دانشی می توان سمی و غیر سمی را تشخیص داد و از خطرات احتمالی جلوگیری کرد.
وی بیان کرد: مهمترین عاملی که باعث جلب مارها به مناطق مسکونی می شود بوی مواد غذایی است چرا که مارها دارای حس بویایی بسیار قوی هستند.
گیلانه تاکید کرد: خداوند هیچ جانوری را بدون دلیل و حکمت نیافریده است بنایراین می طلبد با جانوران مهربان باشیم و به آنها آسیبی وارد نکنیم.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما