تازه های سایت

کد مطلب: 26679
3. ارديبهشت 1395 - 15:15
روزنامه آمریکایی "واشنگتن فری بیکن" ادعا کرده است رئیس جمهور آمرکا در دو نامه جداگانه به مقامات ارشد ایران، خواستار دیدار رسمی با روحانی شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه آمریکایی "واشنگتن فری بیکن" در گزارشی با عنوان "اوباما به دنبال دیدار با رئیس جمهور ایران است" نوشت: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا طی ماه های اخیر دو نامه به مسئولان ارشد جمهوری اسلامی ارسال کرده و خواستار دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران شده است.

 براساس ادعای اینروزنامه آمریکایی؛ "اوباما با ارسال دو نامه محرمانه به آیت الله خامنه ای، رهبر عالی ایران و حسن روحانی، رئیس جمهور این کشور که در ماه مارس انجام شده خواسته خود را مطرح کرده است".

طبق این گزارش، اوباما در نامه های خود مدعی شده که ایران فرصت محدودی برای همکاری با آمریکا دارد تا مشکلات و اختلافات موجود در سوریه، عراق و یمن را حل کند.

 این رسانه آمریکایی افزوده است: این گزارش ها به صورت مستقل تایید نشده است. یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار واشنگتن فری بیکن اشاره کرده که اظهارنظر در این موارد به عهده کاخ سفید است اما کاخ سفید نیز از اظهارنظر درباره این گزارش ها خودداری کرده است.

 این روزنامه در ادامه مدعی شده است که مقامات ایران با درخواست اوباما موافقت کرده اند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما