تازه های سایت

کد مطلب: 26592
29. فروردين 1395 - 9:07
فرماندار نهاوند بابیان اینکه سال گذشته برای محل‌های دفن زباله در نهاوند ۱۵ اخطار زیست محیطی صادرشده است، گفت: ساماندهی اماکن دفن زباله برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها ضروری است.
به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حمیدوند در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان نهاوند، گفت: ۷ درصد جمعیت شهرستان نهاوند غربالگری دیابت شده‌اند که این آمار نسبت به استان همدان ۲.۵ درصد بیشتر است.

وی افزود: هدف از شناسایی و غربالگری افراد مبتلا به دیابت خدمات‌دهی و همچنین ارائه مشاوره درمانی بهتر و مؤثرتر برای کنترل این بیماری است.

کریم حمیدوند اظهار کرد: هر سه ماه یک‌بار از  بیماران دیابتی آزمایش گرفته و توسط پزشک نیز ویزیت می‌شوند و پزشکان راهکارهای مناسب به آن‌ها ارائه می‌کنند.

وی بابیان اینکه فرهنگ استفاده از تغذیه سالم، ورزش همگانی و دوری از زندگی پراسترس منجر به کاهش بیماری دیابت می‌شود، گفت: نظارت بر بوفه‌های مدارس و زنگ‌های ورزش دانش آموزان باید جدی گرفته شود و مدیران مدارس باید در این زمینه اقداماتی ارزنده در راستای سلامت جامعه داشته باشند.

کریم حمیدوند در ادامه به وضعیت مراکز دفن زباله اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۵ اخطار برای محل‌های دفن زباله در راستای رعایت اصول زیست‌محیطی صادرشده است.

فرماندار نهاوند بابیان اینکه دفن زباله روستاهای نهاوند معضل است، گفت: ادارات مربوطه باید ضوابط را به نحو احسن اجرا کنند و اقدامات به‌دوراز مصلحت‌اندیش‌های سلیقه‌ای باشد.

وی لزوم ساماندهی محل‌های دفن زباله و حصار کشی و مسقف نمودن آن‌ها را از مسئولین ذی‌ربط خواستار شد و گفت: خوشبختانه امروز ۸۵ روستای شهرستان نهاوند دارای سیستم جمع‌آوری زباله هستند ولی باید نسبت به خورد شدن و دفن و استفاده بازیافتی از زباله‌ها در شهرستان اقدام شود.

کریم حمیدوند اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان باید با انباشته شدن فضولات حیوانی در روستاها برخورد جدی داشته باشد چراکه در برخی روستا این مکان ها با منازل فاصله ای کمتر از ۳ متر دارند.

فرماندار نهاوند نظارت بر روند تولید و تهیه محصولات خوراکی در شهرستان را مسئله‌ای مهم عنوان کرد و گفت: مواد غذایی رابطه مستقیم با سلامت انسان دارد و هیچ مسئله‌ای نباید این امر مهم را تحت‌الشعاع قرار دهد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما