تازه های سایت

کد مطلب: 26581
27. فروردين 1395 - 15:27
رئیس دانشکده فنی حاج حشمت شهبازی نهاوند گفت: پویایی، متکی بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی و مستقل و مقاوم در مقابل تحریم‌های جهانی از مهم‌ترین ویژگی‌های برنامه اقتصاد مقاومتی است.

مهرداد هوشمند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی می‌توانند با برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی و بهره‌گیری از نظرات اساتید و صاحب‌نظران اقتصادی و اجتماعی نقش مهمی در تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

وی اظهار کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری شده و نقشه راه و دور نمای برنامه‌های اقتصادی جامعه ترسیم گردیده است. انتظار می‌رود مسئولان، مدیران، صاحب‌نظران و کارشناسان سازمان‌ها و دستگاه‌های اداری و اجرایی فعالان حوزه اقتصادی با ارائه ایده‌ها و نظرات علمی و کاربردی خود به رشد و تحقق برنامه‌های اقتصادی کمک نمایند.

رئیس دانشکده فنی نهاوند افزود: طرح‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی می‌تواند اقتصاد کشور را در برابر آسیب‌ها و تهدیدات خارجی مقاوم‌تر سازد و مشکلات و تنگناهای ناشی از تحریم‌های قدرت‌های بزرگ علیه کشور را حل کند.

وی بیان داشت: اجرای درست برنامه‌ها و طرح‌های اقتصاد مقاومتی می‌تواند نقش مهم و اساسی در توسعه جامعه ایفا کند، بنابراین ضرورت دارد مسئولان، مدیران و همه مردم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش کنند.

هوشمند اظهار داشت: داشتن یک نظام اقتصادی پویا و مقتدر و متکی بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی مستقل و مقاوم در جهان پرتنش کنونی و عرصه‌های بین‌المللی یکی از الزامات و ضرورت‌های هر جامعه رو به رشد است؛ که این ویژگی‌ها در برنامه اقتصاد مقاومتی وجود دارد.

 

 

وی گفت: درست اجرا کردن طرح‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی می‌تواند اقتصاد کشور را در برابر آسیب‌ها و تهدیدات خارجی مقاوم‌تر سازد و مشکلات و تنگناهای ناشی از تحریم‌های قدرت‌های بزرگ علیه کشور را حل کند.

رئیس دانشکده فنی شهرستان نهاوند افزود: دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی می‌توانند با ارائه و طراحی یک الگوی مناسب در زمینه اقتصاد مقاومتی و تولید علم و دانش نقش موثر و تعیین‌کننده‌ای در تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ایفا نمایند.

وی عنوان کرد: تکیه‌بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی و بومی، اصلاح سبک زندگی مردم، اعتماد مردم نسبت به مسئولان و حمایت از تولیدات و کالاهای ایرانی و تولیدکنندگان داخلی از مهم‌ترین الزامات اجرا اقتصاد مقاومتی است.

هوشمند بیان داشت: طرح شعارهای اقتصادی در چند سال گذشته توسط مقام معظم رهبری به‌عنوان نام سال بیانگر اهمیت و ضرورت برنامه‌های اقتصادی در رشد و توسعه جامعه است که مسئولان، مدیران و کارشناسان ادارات و سازمان‌ها و دانشگاه‌ها باید با اولویت و دستور کار قرار دادن برنامه‌های اقتصادی و ارائه برنامه‌های عملیاتی، نقش مهم و محوری خود را در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی انجام دهند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما