تازه های سایت

کد مطلب: 26574
27. فروردين 1395 - 12:14
ستاد مدیریت بحران شهرستان نهاوند برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده و روستاهای در محاصره سیلاب در حالت آماده‌باش قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، وقوع سیلاب در چندین منطقه روستایی شهرستان نهاوند که براثر بارش‌های شدید باران به وجود آمده باعث ایجاد خساراتی برای مردم این مناطق شد.

*** حمیدوند فرماندار نهاوند گفت: خوشبختانه وقوع این سیلاب تاکنون خسارت جانی در برنداشته است ولی به چند واحد مسکونی و زمین‌های کشاورزی مناطق سیل‌زده خساراتی واردشده است.

*** وی افزود: تا زمان اتمام بارش‌ها و بازگشت وضعیت به حالت عادی همه دستگاه‌های خدمات رسان و ستاد مدیریت بحران شهرستان نهاوند در آماده‌باش هستند.

*** حجم بیشتر این خسارات که عمدتاً به زمین‌های زراعی و چندین واحد مسکونی واردشده است در روستاهای لیلان، چولک اصلی و گردچم بیشتر گزارش‌شده است.

*** هرچند که مسئولان به‌ویژه شخص فرماندار برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم از همان ساعات اولیه وقوع سیل در جریان امور قرار داشتند ولی مردم مناطق سیل‌زده از کوتاهی بعضی از ادارات و مسئولان به‌شدت گله داشتند.

*** بعضی از دستگاه‌های خدمات رسان در این حادثه طبیعی نتوانستند آن‌طور که شایسته است به وظایف خود عمل کنند و در عمل چیزی از انها مشاهده نشد.

*** در بعضی از مناطق روستایی مانند گردچم، وراینه، ده حیدر، لیلان، چولک، چم کبود و برجکی نسبت به خروج اهالی از مناطق آسیب‌پذیر و خطرناک که در محاصره سیل قرارگرفته شده بودند اقدام شد.

*** تیمی از ستاد مدیریت بحران استان همدان با حضور در مناطق دچار سیلاب به برآورد خسارت این حادثه طبیعی پرداخت و با مردم این مناطق گفت‌وگو کرد.

*** جلالوند دبیر مدیریت ستاد بحران نهاوند اظهار کرد: تمام ادارات مرتبط شهرستان برای برآورد هزینه‌های احتمالی تا روز شنبه آمار دقیق خسارات خود را به دبیرخانه فرمانداری ارسال خواهند کرد و گزارش میزان خسارات وارده تا اوایل هفته آینده اعلام می‌شود.

*** بارندگی شدید چند روز اخیر موجب بروز سیل و جاری شدن آب در منازل مسکونی، مکان نگهداری احشام، اراضی کشاورزی و مراکز پرورش ماهی در روستای گرد چم شده است.

*** طالبی مدیرکل مدیریت بحران استان همدان اظهار کرد: باوجوداینکه فاصله منزل مسکونی از حاشیه رودخانه باید مطابق با استانداردهای لازم باشد ولی در بیشتر نقاط بخصوص نهاوند شاهد تجاوز به حریم رودخانه‌ها هستیم.

*** سلامتی معاون فرماندار نهاوند گفت: براثر بارش‌ها در نهاوند تاکنون آسیب‌دیدگی و خسارت خط انتقال آب گاماسیاب و چندین منزل مسکونی و مزارع کشاورزی اعلام‌شده است.

*** محمدتقی شهبازی رئیس جمعیت هلال احمد نهاوند بابیان اینکه نیروهای امدادی هلال‌احمر شهرستان تا آرام شدن شرایط جوی و رفع خطرات احتمالی در آماده‌باش هستند؛ گفت: در ۷ نقطه روستایی و برخی نقاط شهری شهرستان نهاوند به ۲۰۰ خانوار گرفتار در سیل امدادرسانی شده است.

*** هرچند که بعضی خبرها از تخلیه اضطراری 6 روستا در نهاوند خبر داده بودن ولی در عمل اقدامی با این حجم گفته‌شده صورت نگرفته است و فقط به خانواده‌هایی که منازل انها در معرض خطر سیل قرار دارد؛ گفته‌شده است که حتی‌المقدور این مکان‌ها را تخلیه و به مکان‌های امن بروند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما