تازه های سایت

کد مطلب: 26534
24. فروردين 1395 - 20:55
رزمایش امنیتی نیروی زمینی سپاه صبح امروز در منطقه سراوان در جنوب شرق کشور آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از گروه دفاع و امینت مشرق، اولین مرحله از رزمایش بزرگ امنیتی نیروی زمینی سپاه پاسداران با حضور جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح در منطقه سراوان استان سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد که عملیات رهایی گروگان هلی‌برن، عملیات چتربازی و انهدام دشمن از طریق شلیک کاتیوشا از جمله برنامه‌های این مرحله از رزمایش است.

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس سازمان ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار علی شادمانی معاون عملیات قرارگاه خاتم و سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در منطقه عملیاتی رزمایش حاضر هستند و برخی فرماندهان و کارشناسان ستاد کل نیروهای مسلح نیز بر اجرای این رزمایش نظارت می‌کنند.

 رزمایش بزرگ امنیتی نیروی زمینی سپاه با نام پیامبر اعظم (ص) تا روز پنج‌شنبه 26 فروردین در منطقه جنوب شرق کشور ادامه خواهد داشت.

حضور پهپادهای صادق و شاهد 129 در رزمایش سپاه

سردار مارانی فرمانده قرارگاه قدس و سخنگوی رزمایش امنیتی پیامبر اعظم (ص)  از حضور فعال پهپادهای سپاه پاسداران در مناطق رزمایش خبر داد و گفت: پهپادهای شاهد 129 و پهپادهای صادق در اطراف مناطق برگزاری رزمایش پبامبر اعظم (ص) حضور فعال دارند و تمام تحرکات احتمالی را به صورت دقیق رصد می‌کنند.
 

عملیات هوانیروز سپاه ضد دشمن فرضی/ «شاهد 129» و «حماسه» به میدان آمدند

وی با بیان اینکه تمام مناطق برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) تحت پوشش امنیتی سپاه پاسداران است، اظهار داشت: هوشمندی و هوشیاری سپاه با کمک‌هایی که از سوی مردم منطقه صورت گرفته، موجب امنیت پایدار در مناطق برگزاری رزمایش شده است.

اولین حضور پهپاد «حماسه» در رزمایش سپاه

بیش از 10 فروند از هواپیماهای بدون سرنشین «حماسه»، «مهاجر»، «ابابیل» و «شاهد» سپاه با پرواز در آسمان جنوب شرق کشور، منطقه رزمایش نیروی زمین سپاه را رصد می‌کنند.

این برای اولین بار است که پهپاد «حماسه» در رزمایش شرکت می‌کند.

این پهپاد اردیبهشت ماه سال 92 رونمایی شد و می‌تواند 3 مأموریت مراقبت، شناسایی و حمله با موشک و راکت را به صورت همزمان انجام دهد.
 

عملیات هوانیروز سپاه ضد دشمن فرضی/ «شاهد 129» و «حماسه» به میدان آمدند

مداومت پروازی بالا و توان پرواز در ارتفاع بالا از جمله ویژگی‌های این هواپیمای بومی است.

رزمایش امنیتی نیروی زمینی سپاه با نام پیامبر اعظم از صبح امروز به مدت 3 روز در منطقه جنوب شرق کشور آغاز شده است.

حمله بالگردهای سپاه به موانع دشمن فرضی

در اولین مرحله از رزمایش امنیتی پیامبر اعظم نیروی زمین سپاه که از دقایقی قبل در منطقه سراوان در استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است سه فروند از بالگردهای هوانیروز سپاه در منطقه حاضر شده و اقدام به عملیات هلی‌برن و نیز شلیک به سمت مواضع دشمن فرضی کردند.
 

عملیات هوانیروز سپاه ضد دشمن فرضی/ «شاهد 129» و «حماسه» به میدان آمدند

دو فروند بالگرد 206 و یک فروند بالگرد 209 از جمله بالگردهای حاضر در این مرحله از عملیات بودند.

478625

دیدگاه شما