تازه های سایت

کد مطلب: 26461
20. فروردين 1395 - 11:05
مدیر جمعیت هلال‌احمر نهاوند از بهره‌مندی ۲ هزار و ۳۵۵ نفر از خدمات نوروزی هلال‌احمر نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمدتقی شهبازی در گفتگو با خبرنگاران نهاوند گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی هلال احمر که تا روز ۱۳ فروردین ماه ادامه داشت دو ایستگاه راهنمای مسافرین نوروزی در دو میدان ورودی و خروجی شهرستان دایر شد.

وی تعداد مراجعه به این چادرها که خدماتی همچون ارائه بروشورهای آموزشی، بهداشتی و فرهنگی و نقشه را داشتند ۲ هزار و ۴۷ نفر خواند و گفت: در این زمینه بیش از یک هزار و ۱۲۵ برگ بروشور بین مسافرین توزیع‌شده است.

شهبازی ادامه داد: درزمینه‌ توزیع نقشه ایران و شهرستان نهاوند نیز یک هزار ۱۲۵ برگ نقشه به مسافرین ارائه‌شده است.

وی به فعالیت ایستگاه‌های سلامت و کنترل فشار و همچنین فضای ایجادشده برای آرامش کودکان در سفر اشاره کرد و گفت: در این راستا نیز  ۲۰۶ نفر از خدماتی نظیر تست فشار و قند خون در بخش کنترل سلامت و ۷۴ کودک  نیزاز خدمات ایستگاه کودکان استفاده کردند.

وی به خدمات امداد و نجات هلال‌احمر نهاوند اشاره کرد و گفت: در راستای امدادرسانی به سانحه دیدگان تصادفات و مصدومان ناشی از سایر حوادث به ۲۰ مورد از جمله ۵ مورد تصادف، ۱۰ نفر مصدوم، یک مورد نجات از غار و یک مورد نجات از خفگی در استخر خدمات‌ ارائه شده است.

شهبازی به وقوع زلزله ۴.۱ ریشتری در روستای وراینه اشاره کرد و گفت؛ در فرودین ماه سال جاری پس از دریافت گزارش زمین‌لرزه تمام نیروهای امدادی شهرستان به‌صورت ۱۰۰ درصد با توان بالا آماده‌باش بودند.

وی افزود: در ایام نوروز نیز امدادگران با توجه به کوهستانی بودن محور نهاوند - نورآباد و احتمال کولاک در گردنه گرین(گاماسیاب) برای امدادرسانی و اسکان اضطراری مسافرین آماده‌باش بودند.

وی به اقدامات ابتکاری هلال‌احمر نهاوند همچون برپایی ۸۰ ایستگاه صلواتی و توزیع ۱۵۰ عدد کیسه‌زباله در بین مسافران اشاره کرد و گفت: در راستای اقدامات فرهنگی این نهاد در شهرستان نهاوند به بیش از ۲۵ نفر خدمات بلوتوثی و ارسال نرم‌افزارهای مرتبط با سفر و مناطق ارسال‌شده است.

شهبازی در پایان به برقراری کشیک آنکال پزشکان داوطلب در ایام طرح برای ارائه خدمات و مشاوره درمانی اشاره و اظهار کرد: در بحث فعالیت‌های ورزشی نیز هلال‌احمر شهرستان حائز رتبه سوم جام نوروزی بین روستایی نهاوند شد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما