تازه های سایت

کد مطلب: 26328
10. فروردين 1395 - 16:24
زلزله 4.1 ریشتری امروز در شهرستان نهاوند به تعدادی از مسکن‌های روستایی غیر مقاوم خساراتی را وارد کرد و بخشی از یک پل را نیز تخریب کرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، صبح امروز زلزله‌ای 4.1 ریشتری شهرستان نهاوند را لرزاند و به روستاهای بخش مرکزی نهاوند و روستاهایی که در کانون زلزله قرار داشتند خسارات جزئی وارد کرد.

در این زلزله نسبتاً قوی خوشبختانه تلفات جانی گزارش نشده است ولی تعدادی از مسکن‌های روستایی این شهرستان دچار خسارت شدند و بخشی از پل بین روستاهای وراینه، ده حیدر و گل حیدر تخریب شد.

کریم حمیدوند فرماندار نهاوند در بازدید از پل تخریب‌شده این روستاها در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: بعد از وقوع زمین‌لرزه ستاد بحران در نهاوند تشکیل‌شده و نیروهای امدادی نیز در حالت آماده‌باش قرار دارند و ازاین‌جهت مشکل خاصی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: کارشناسان در حال ارزیابی منطقه هستند ولی تاکنون گزارشی از خسارت جانی خوشبختانه در نهاوند گزارش نشده است.

فرماندار نهاوند افزود: این پل هم که براثر بارش‌های اخیر رودخانه گاماسیاب و سپس زلزله امروز تخریب‌شده است از محورهای پررفت‌وآمد شهرستان نهاوند است و راه ارتباطی نهاوند با شهرهای هم‌جوار نیز هست.

وی بیان داشت: فعلاً تصمیم بر این است تا به‌صورت موقت از رفت‌وآمد بر روی این پل خودداری شود چون امکان تخریب کامل پل وجود دارد و رودخانه گاماسیاب نیز خروشان است.

حمیدوند گفت: بعد از مشورت با کارشناسان مشکل این پل نیز حل خواهد شد و باید سعی شود بهترین تصمیم گرفته شود تا مشکل مردم حل شود.

وی همچنین اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده و بازدیدی که از بعضی مناطق شده است در روستاهای ده حیدر، گل حیدر و وراینه که در مرکز زلزله قرار داشتند خسارات بسیار جزئی به بعضی از خانه‌های گلی واردشده است.

فرماندار نهاوند افزود: در شهرستان نهاوند به دلیل قرار گرفتن بر روی گسل فعال زلزله همواره زمین‌لرزه اتفاق می‌افتد بنابراین مردم نیروهای امدادی همیشه باید هوشیار و آماده‌باشند.

 

694903

694904

694907

694908

694905

694906

694909

انتهای پیام/

478625

دیدگاه‌ها

سلام این زلزله ها با این قدرت احتمالا ادامه دار خواهد بود

دیدگاه شما