تازه های سایت

کد مطلب: 26273
6. فروردين 1395 - 19:41
با برگزاری دیدارهای دور ماقبل پایانی انتخابی جام ملت های آسیا و جام جهانی روسیه چند تیم راه یافته به جام ملت های آسیای 2019 امارات مشخص شدند.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از مشرق، بازی های ماقبل پایانی انتخابی جام ملت های آسیا و جام جهانی با برگزاری چند دیدار دیگر به پایان رسید. پیروزی دو بر صفر قطر در خانه برابر هنگ کنگ و عربستان برابر مالزی پایان بخش بازی های پنجشنبه فوتبال آسیا بود. برتری 8-0 اردن با هدایت هری ردنپ برابر بنگلادش امیدهای اردن را برای صعود مستقیم زنده نگه داشت.
 

شاگردان کی روش هم با شکست 4-0 هند صعود خود را به جام ملتهای آسیا مسجل کردند. نتایج کامل دیدارهای دیروز را در زیر ببینید: (دیدار کویت و لائوس با رای فیفا لغو شد)
 

16 تیم راه یافته به جام ملت‌های آسیا/ کدام تیم‌ها با جام جهانی خداحافظی می‌کنند؟
 

آخرین هفته این رقابت ها سه شنبه برگزار خواهد شد که تیم ملی ایران برابر عمان دیدار خواهد کرد. البته تغییری در سرنوشت دو تیم ایجاد نخواهد شد و صعود ایران به عنوان تیم نخست مشخص شده است.

 8 تیم نخست هر گروه به همراه 4 تیم برتر دوم، جواز حضور در دور سوم مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 و همچنین مسابقات جام ملت‌های آسیا 2019 را کسب خواهند کرد تا این رقابت ها برای اولین بار با حضور 24 تیم برگزار شود.

تیم های راه یافته به جام ملت های آسیا

گروه A: عربستان و امارات (میزبان)

گروه B: استرالیا یا اردن

گروه C: قطر

گروه D: ایران

گروه E: ژاپن یا سوریه

گروه F: تایلند

گروه G: کره جنوبی

گروه H: ازبکستان یا کره شمالی

مهمترین موضوع انتخابی جام جهانی روسیه است جایی که در قرعه کشی 24 فروردین ماه 95 قرار است12 تیم برتر آسیا در دو گروه 6 تیمی برابر هم به میدان بروند.

تاکنون حضور 4 تیم در انتخابی جام جهانی قطعی شده است که به قرار زیر هستند:

قطر، ایران، تایلند، کره جنوبی

این 4 تیم باید منتظر بازی های هفته آخر باشند جایی که 4 تیم اول و 4 تیم از بهترین تیم های دوم نیز به جمع این تیم ها اضافه خواهند شد. به نظر می رسد عربستان، ژاپن، امارات، اردن یا استرالیا، کره شمالی، ازبکستان، لبنان، عمان و عراق باشند. دیدار استرالیا و اردن و ژاپن و سوریه حساس ترین دیدارهای روز آخر خواهد یود.

برنامه روز پایانی

16 تیم راه یافته به جام ملت‌های آسیا/ کدام تیم‌ها با جام جهانی خداحافظی می‌کنند؟

بازی های انتخابی جام جهانی در دور آخر به صورت رفت و برگشت بوده و دو تیم اول هر گروه مستقیم به جام جهانی راه خواهند یافت و تیم سوم هر گروه برای بازی پلی اف آماده خواهد شد.

تیم‌هایی که از صعود بازمانده‌اند فرصت حضور در جام جهانی 2018 را از دست داده اما برای حضور در جام ملت‌های آسیا 2019 همچنان شانس لازم را خواهند داشت به این ترتیب که این تیم‌های باقی‌مانده در یک قرعه‌کشی مجدد به چند گروه تقسیم شده و به صورت دوره‌ای یک بار دیگر شانس خود را برای حضور در جام ملت‌های آسیا آزمایش خواهند کرد و در نهایت 12 کشور دیگر با 12 کشوری که از قبل صعود کردند مجموع 24 تیم حاضر در جام ملت‌های آسیای 2015 امارات را تشکیل دهند.

در پایان ذکر این نکته ضروری است به این دلیل که فدراسیون‌های فوتبال کویت و اندونزی توسط فیفا تعلیق شده‌اند و نتوانستند در رقابت‌های مقدماتی حاضر شوند، گروه‌هایی که این دو تیم در آنها قرار داشتند به شکل 4 تیمی درآمده و برای رعایت عدالت در بین 6 گروه دیگر برای انتخاب بهترین تیم‌های دوم گروه‌های هشتگانه به این شکل عمل خواهد شد که تیم قعرنشین شش گروه دیگر برای احتساب امتیازات از گروه‌ها حذف شده که به این ترتیب با یک امتیازبندی جدید بهترین تیم‌های دوم نیز مشخص خواهند شد.

دیدگاه شما