تازه های سایت

کد مطلب: 26246
5. فروردين 1395 - 11:34
سرآب چشم‌نواز و زیبای گیان نهاوند به‌عنوان یکی از پر بازدیدترین مکان‌های گردشگری استان همدان در نوروز 95 نیز پذیرای شمار زیادی از مسافران نوروزی است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، شهرستان نهاوند به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب‌وهوای بسیار دل‌انگیز و وجود سراب‌های پر آب به شهر سراب‌های خروشان مشهور شده است.

وجود این سراب‌های پر آب باعث شده است در ایام تعطیلات و به‌ویژه تعطیلات نوروز اکثر مسافران و گردشگرانی که به شهرستان نهاوند وارد می‌شوند حتماً از یکی از این سراب‌ها بازدید کنند.

در میان سراب‌های شهرستان نهاوند سرآب زیبا و چشم‌نواز گیان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و به‌عنوان یکی از پر بازدیدترین مکان‌های طبیعی گردشگری استان همدان معروف شده است.

 سرآب گیان پر بازدیدترین نقطه گردشگری نهاوند است که در ۱۸ کیلومتری جنوب غربی شهر نهاوند و در ۲ کیلومتری تپه باستانی گیان قرارگرفته است.

سرآب گیان نهاوند دارای آب بسیار غنی و زلال و درختان چنار کهن و جنگل طبیعی و زیبای زاگرس است که در ایام مختلف سال و به‌ویژه در تعطیلات نوروزی پذیرای هزاران نفر از سراسر کشور است.

این سرآب با چشمه‌های جوشان، پر آب و زلال در کوهپایه کوهستان گرین از سلسله جبال زاگرس جریان دارد و منطقه طبیعی بسیار زیبایی را در منظر گردشگران قرار داده است.

آب دهی سالانه این سرآب، در حد ۲۵۰۰ لیتر در ثانیه است که پس از مصارف آشامیدنی اهالی و استفاده‌های کشاورزی روستاهای اطراف، مازاد آب آن به رودخانه گاماسیاب می‌ریزد.

تپه باستانی و چندین هزارساله گیان نیز در مسیر و ۲ کیلومتری این سرآب قرار دارد و پذیرایی دوستداران تاریخ و فرهنگ غنی شهرستان نهاوند است.

در مسیر این سرآب، جنگلی طبیعی، به وسعت بیش از ۱۰۰ هکتار شامل درختان قطور و کهن‌سال بلوط، چنار، زالزالک، گردو، بید، زبان‌گنجشک، ون، گلابی و بادامک وحشی قرار دارد که یکی از تفریحگاه‌های غرب کشور محسوب می‌شود.

 دسترسی به این سرآب از طریق جاده نهاوند به کرمانشاه به سمت شهرگیان امکان‌پذیر است و با تلاش‌های شهرداری شهر گیان تمهیدات خوبی برای پذیرایی از مسافران نوروزی تدارک دیده است.

 

689700

689705

689701

689703

689702

689704

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما