تازه های سایت

کد مطلب: 26208
2. فروردين 1395 - 20:24
رئیس پلیس‌راه نهاوند بابیان اینکه در شهرستان نهاوند محدودیت ترافیکی وجود ندارد، گفت: ترافیک در محورهای نهاوند روان است و تا این لحظه تصادفی در محورها رخ نداده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سرگرد علی نادری گفت: خوشبختانه از ابتدای آغاز سفرهای نوروزی یعنی ۲۵ اسفندماه تا به این لحظه تصادف خاصی که منجر به فوت شود در محورهای نهاوند رخ نداده است.

وی افزود: یک فقره تصادف در محورهای فرعی رخ داده که علت اصلی آن در محورهای فرعی نهاوند کم‌عرض بودن جاده‌ها است که خوشبختانه خسارت جانی وارد نکرده است.

وی گفت: ترافیک در سه محور نهاوند بروجرد، نهاوند کرمانشاه و نهاوند آورزمان ملایر روان و عادی است و ازنظر محدودیت‌ها به سبب رخدادها طبیعی و غیره طبیعی هیچ محدودیتی در محورهای شهرستان وجود ندارد.

وی بیشترین تخلفات در شهرستان را تخطی از سرعت مطمئنه، سبقت‌های غیره مجاز و نبستن کمربند ایمنی عنوان کرد و گفت: آنچه مجموعه راهنمایی و رانندگی و پلیس‌راه شهرستان از شهروندان و مسافرین نوروزی انتظار دارد رعایت قوانین به سبب کاهش تصادفات است.

وی اظهار کرد:با توجه به اینکه اکثر محورهای نهاوند به‌صورت دوطرفه است امکان برخورد وسایل نقلیه بسیار زیاد است.

نادری عنوان کرد: دومحوری که در شهرستان نهاوند دارای عرض کم هستند و به‌واسطه قرار گرفتن دو سراب کیان و گاماسیاب در حاشیه این محورها تردد در آن‌ها بسیار زیاد است احتمال تصادف در این ایام را افزایش می‌دهند.

وی افزود: سه تیم گشتی ثابت به‌صورت مستمر در این دو محور حضور دارند که در محور سراب گاماسیاب که محور مواصلاتی به نورآباد استان لرستان بوده و تردد بیشتر است دو تیم حضور دارند.

رئیس پلیس‌راه نهاوند گفت: ۴۵ درصد از تصادف‌ات حوزه شهرستان نهاوند در ۱۵ کیلومتری این شهرستان اتفاق می‌افتد که محور اصلی نهاوند به کنگاور مهم‌ترین آن‌ها است.

وی افزود: اداره راه و شهرسازی با نصب جداکننده‌های نیوجرسی و یا گارد ریل می‌تواند در کاهش این آمار تأثیر قابل‌توجهی داشته باشد همچنان که با نصب جداکننده در تقاطع کفراش که روزانه حداقل ۶ تصادف منجر به فوت رخ می‌داد این آمار به صفر رسیده است.

سرگرد نادری مهم‌ترین معضل کشور و شهرستان را در بخش ترافیک نبود فرهنگ‌سازی مناسب از سوی دستگاه‌های مسئول عنوان کرد و گفت: در راستای فرهنگ‌سازی ترافیک در شهرستان ۱۷ دستگاه و نهاد به‌صورت مستقیم دخیل هستند که متأسفانه فقط پلیس‌راه و راهنمایی و رانندگی در این زمینه فعالیت دارند و ۱۶ نهاد دیگر اقدام چندانی انجام نمی‌دهند./مهر

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما