تازه های سایت

کد مطلب: 26150
22. اسفند 1394 - 9:35
مدیرکل منابع طبیعی استان همدان گفت: در سال جاری مجموعاً 500 هکتار از اراضی منابع طبیعی رفع تصرف‌شده‌اند و به دولت بازگردانده شدند.

محمدرضا همتی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت: نقش منابع طبیعی در زندگی انسان‌ها بسیار مهم و حیاتی است ازاین‌رو همه باید در حفظ و حراست از منابع طبیعی تلاش کنند.

وی اظهار کرد: گونه‌های بسیار نادر و ارزشمندی در مراتع و جنگل‌ها وجود دارد که خسارت و از بین رفتن انها ضربات جبران‌ناپذیری به محیط‌زیست و زندگی انسان‌ها وارد می‌کند؛ بنابراین باید با یک عزم و اراده عمومی به فکر احیای مراتع و منابع طبیعی باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان افزود: متأسفانه عده‌ای افراد سودجو درصدد ضربه زدن به منابع طبیعی و ملی کشور هستند که در این زمینه وظیفه‌داریم از منابع ملی حفظ و حراست کنیم.

وی بیان داشت: همه‌ساله بیش از 1000 مورد پرونده مربوط به تعرض و تصرف منابع طبیعی در استان همدان تشکیلی می‌شود که با تلاش‌های صورت گرفته بیشتر این پرونده‌ها به نفع دولت مختومه می‌شود.

همتی گفت: موضوع این پرونده ها اغلب شامل استفاده و یا بهره‌برداری بیش‌ازحد و یا غیرمجاز از مراتع و مابقی پرونده‌های تشکیل‌شده نیز شامل تخلفات مربوط به دخل و تصرف افراد در منابع ملی است.

وی اظهار کرد: با تعامل و همکاری خوبی که با دادگستری استان همدان داریم این پرونده‌ها خارج از نوبت رسیدگی می‌شوند و نتیجه بیشتر انها نیز به نفع منابع طبیعی و دولت است.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان افزود: در سال جاری بیش از 500 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی با رأی دادگاه از متعرضان و متصرفین منابع طبیعی رفع تصرف شده و به نفع دولت بازگردانده شده است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه از سال‌های قبل نیز پرونده‌هایی در مورد تعرض به منابع طبیعی تشکیلی شده بود در سال جاری بیش از 1400 پرونده تخلف در این زمینه بررسی‌شده است.

همتی در پایان گفت: از ابتدای زمانی که اراضی ملی و منابع طبیعی از متصرفین بازپس‌گیری شده است تاکنون بیش از 6 هزار هکتار از منابع طبیعی به نفع دولت برگردانده شده است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما