تازه های سایت

کد مطلب: 26146
21. اسفند 1394 - 14:57
427 دقیقه؛ یک گل و یک پاس گل؛
کارنامه پیام صادقیان برابر پرسپولیس
هفتمین تقابل پیام صادقیان از صبا با پرسپولیس برانکو جمعه دیدنی خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از مشرق، هافبک اسبق ذوب‌آهن در ادوار سیزدهم و چهاردهم لیگ برتر پیراهن پرسپولیس را پوشید تا در تقابل ساعت 16 عصر جمعه پیراهن صبا را مقابل پرسپولیس بپوشد تا زیر ذره‌بین هواداران سرخ قرار بگیرد.

پیام که سابقه گلزنی برابر پرسپولیس را دارد می‌گوید: «من یک بازیکن حرفه‌ای هستم و پیراهن صبا را پوشیده‌ام. پس اگر فرصت به دست بیاورم استفاده می‌کنم.»

نبرد ششم

هافبکی که فصل جاری را با نفت منصوریان شروع کرد، نیم‌فصل به صبا پیوست تا در لیگ پانزدهم با دو پیراهن مختلف برابر پرسپولیس قرار بگیرد. بررسی عملکرد پیام در تقابل با سرخپوشان پایتخت‌ نشان می‌دهد که این هافبک ریزنقش طی 427 دقیقه در 6 دیدار یک مرتبه گل زده و یک بار پاس گل داده است.

پیام جمعه برای ششمین بار مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد تا بلکه تحت نظر علی دایی، برای صبا نقش‌آفرینی کند. خصوصا که در هفته‌های اخیر به آمادگی بدنی وذهنی خوبی رسیده است.

اولین تقابل فقط 3 دقیقه

صادقیان اولین بار در ایستگاه ششم لیگ یازدهم با پیراهن ذوب‌آهن برابر پرسپولیس به میدان آمد. پنجشنبه 17 شهریورماه سال 1390 پیام فقط 3 دقیقه وقت نیاز داشت تا با پاس دقیقه 3 خود به اسماعیل فرهادی بنیان گل اول ذوب‌آهن برابر پرسپولیس را بگذارد. 4 سال و 6 ماه و 2 روز قبل صادقیان در نخستین تجربه‌اش برابر قرمزها 53 دقیقه بازی کرد و سپس جای خود را به محمد قاضی داد.

هرچند که دیدار مذکور با تساوی 2-2 به پایان رسید، در شرایطی که ماچادو بعد از زدن گل دوم میزبان از زمین اخراج شد و علیرضا نورمحمدی در دقیقه 94 گل تساوی پرسپولیس را به ثمر رساند.

13 دقیقه بی‌ثمر

صادقیان در دیدار برگشت لیگ یازدهم دوباره برابر پرسپولیس به میدان آمد اما تنها 13 دقیقه. در دیدار یکشنبه 9 بهمن ماه سال 1390 نتیجه دیدار دو تیم در تهران (هفته 23) بدون گل بود که صادقیان در دقیقه 77 جای اسماعیل فرهادی وارد زمین شد. 4 سال و یک ماه و 10 روزقبل، زور شاگردان دنیزلی و ابراهیم‌زاده به هم نرسید و پیام هم نتوانست مقابل پرسپولیس کار خاصی انجام دهد.

باخت ذوب‌آهن در روز گلزنی پیام

در لیگ دوازدهم پیام صادقیان به پرسپولیس گل زد. هافبکی که در تجربه اولش برابر قرمزها پاس گل داده بود،‌ در دقیقه 5 دیدار هفته پانزدهم دو تیم با گل تماشایی خود ذوب‌آهن را پیش انداخت.

دوشنبه 29 آبان ماه سال 91، علیرضا نورمحمدی (15) گل دوم ذوب‌آهن را با ضربه سر اشتباه خود وارد دروازه پرسپولیس کرد تا یک پیروزی بزرگ در انتظار سبزپوش‌های اصفهانی باشد.

با این حال در حضور 90 دقیقه‌ای صادقیان گل‌های نویدکیا، محمد نوری و انصاری‌فرد رای به پیروزی 3 بر 2 سرخپوشان تهرانی داد. در واقع 3 سال و 3 ماه و 20 روز قبل اخراج عبدا... پور و همامی در دقایق 24 و 52 کمر ذوب‌آهن را شکست.

حذف در دقیقه 102

صادقیان در چهارمین تجربه خود برابر پرسپولیس، 120 دقیقه به میدان رفت. پیام در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی سال 91، تلاش فراوانی کرد تا عامل پیروزی ذوب‌آهن برابر حریف سرخپوش شود. حتی در دقایق ابتدایی بازی با نیلسون گلر پرسپولیس تک به تک شد که توپش با اختلاف خیلی کم از کنار تیر دروازه قرمزها به اوت رفت.

آن روز پرسپولیس با گل دقیقه 102 محمد نوری ذوب‌آهن را شکست داد در حالی که دقایق تلاش پیام صادقیان برابر پرسپولیس به مرز 276 دقیقه رسید.

79 دقیقه در آخرین تقابل قبل از قرمز شدن

صادقیان در ایستگاه 32 لیگ دوازدهم برابر پرسپولیس هم به میدان آمد. جمعه 23 فروردین‌ ماه سال 1392 قرمز و سبزها به تساوی یک - یک در نیم‌فصل دوم لیگ 12 رضایت دادند در حالی که صادقیان 79 دقیقه برای نصف جهانی‌ها بازی کرد و سپس جای خود را به احسان پهلوان داد.

پیام پس از آن راهی پرسپولیس شد تا دو فصل برابر پرسپولیس به میدان نیاید.

گلزنی نفت با خروج پیام

پیام این فصل در هفته سیزدهم رقابت‌ها 72 دقیقه پیراهن نفت را پوشید و برای نفت منصوریان که یک بر صفر عقب افتاده بود بازی کرد. جالب اینکه یک دقیقه بعد از خروج پیام از ترکیب نفت، (73) محمد دانشگر گل مساوی را وارد دروازه پرسپولیس کرد.

دیدگاه شما