تازه های سایت

کد مطلب: 26132
19. اسفند 1394 - 8:05
شهرداری نهاوند این روزها با توجه به نزدیک شده به آغاز سال نو اقدامات خود برای استقبال از نوروز را شدت بخشیده است.

امیررضا یوسفیان شهردار نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت: طرح استقبال از بهار از ابتدای اسفندماه با برنامه‌ریزی آغازشده و با نزدیک شدن به‌روزهای بهار، زیبایی فضای شهری را در پی دارد.

وی اظهار کرد: ساماندهی دست‌فروشان، توسعه فضای سبز، جمع‌آوری پسماندها و زیباسازی فضای شهر ازجمله برنامه‌های مدیریت شهری برای استقبال از سال جدید است.

شهردار نهاوند افزود: همچنین باهدف آماده‌سازی شهر به‌منظور استقبال از فصل بهار عملیات گل‌کاری و درختکاری بهاره در سطح شهر نهاوند توسط شهرداری آغاز شد.

وی بیان داشت: به‌منظور استقبال از نوروز و ایجاد محیطی جذاب و بانشاط برای شهروندان و مهمانان نوروزی، فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه درختکاری گل‌کاری پارک‌ها، بلوارها و میادین سطح شهر توسط واحد فضای سبز در حال انجام است.

یوسفیان گفت: گل‌های فصلی شامل؛ انواع بنفشه، همیشه‌بهار، پامچال، شب بو و سایر گل‌ها در سطح شهر کاشته شده و تا پایان سال عملیات درختکاری و گل‌کاری ادامه می‌یابد.

وی عنوان کرد: مجموعه مدیریت شهری نهاوند با تمام تلاش و توان، شهر را آماده استقبال از بهار می‌کند و چهره زیبای شهر را به هم‌وطنان نشان می‌دهد.

شهردار نهاوند افزود: عملیات کاشت گل‌های فصلی متناسب با شرایط آب و هوایی نهاوند در سطح بوستان‌ها، میادین و بلوارهای اصلی شهر اجرا می‌شود که با توجه به ظرافت و وجود گل‌های رنگارنگ، زیبایی و طراوت خاصی به سیمای شهری می‌بخشد.

یوسفیان با اشاره به رویکرد فرهنگی و حفاظت از محیط و فضای شهری در طرح استقبال از بهار افزود: با توجه به‌ضرورت ساماندهی دست‌فروشان در هفته آخر سال خیابان دوخواهران نهاوند برای ساماندهی دست‌فروشان در سطح شهر در نظر گرفته‌شده است.

وی دو اصل مهم در طرح نوروز را مهمان‌نوازی از مسافران نوروزی و خدمات‌رسانی به شهروندان بیان کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به فواید فضای سبز و اثربخشی آن در زیبایی سیمای شهری و تأثیرات مثبتی که گل‌ها در روحیه شهروندان دارد در حفظ و نگهداری گل‌ها کوشا باشند و در نگهداری این فضاها با این شهرداری همکاری نمایند.

شهردار نهاوند با تأکید بر زیباسازی ورودی‌های شهر و ساماندهی تابلوهای راهنمای گردشگری خاطرنشان کرد: محورهای ورودی، معرف شرایط کلی شهر بوده و در ذهنیت مسافران نوروزی نسبت به جایگاه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی شهر تأثیرگذار خواهد بود.

یوسفیان از آغاز لکه‌گیری آسفالت خیابان‌ها و معابر شهری برای ایام عید خبر داد و افزود: اجرای خط‌کشی معابر، پاک‌سازی و تنظیف معابر، گل‌کاری بهاری، رنگ‌آمیزی جداول، افزایش روشنایی پارک‌ها و بلوارها و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی از اقدامات صورت گرفته در طرح نوروزی شهرداری است.

وی بابیان اینکه از 15 اسفندماه تا 15 فروردین مجوز هیچ‌گونه حفاری در سطح شهر داده نمی‌شود، افزود: در ایام عید مجوزی برای انجام حفاری به دستگاه‌های خدمات رسان داده نمی‌شود مگر در مواقع بسیار ضروری که قابل‌تشخیص باشد.

 

672688

672684

672686

672685

672689

672690

انتهای پیام/

478625

دیدگاه‌ها

امیدوارم نه تنها در ایام نوروز بلکه در تمام فصول سال شاهد زیبای وطراوت شهر باشیم . وبرای شهردار محترم آرزوی توفیق را از خداوند معتال خواستارم.

دیدگاه شما