تازه های سایت

کد مطلب: 25961
6. اسفند 1394 - 19:43
فرهنگیان که در سالهای پس از انقلاب همواره در مقاطع حساس کشور، حضوری ماندگار و تاثیر گذار در صحنه های مختلف داشته اند خود را آماده حضوری هوشمندانه پای صندوقهای رای کرده اند تا بار دیگر در تعیین سرنوشت خود اثر گذار باشند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی فردا در سراسر کشور برگزار می شود که برگزاری آن در بین انتخاباتهای برگزار شده پس از انقلاب دارای ویژگیهای خاص و از حساسیت های ویژه ای برخوردار می باشد.
حضور دشمن از طریق به راه انداختن جنگهای نیابتی در منطقه به منظور ایجاد تفرقه بین مسلمانان ،از جمله عواملی است که باعث شده این دوره از انتخابات از حساسیت ویژه ای برخوردار باشد و حضور مردم در آن تعیین کننده باشد زیرا دشمنان نظام همواره مترصد سوء استفاده های خود از چگونگی حضور مردم هستند که این حضور چشمگیر می تواند اقتدار و امنیت ملی را بیش از گذشته بالا برده و نگاه خصم آلود دشمن را به میهن اسلامی منحرف سازد لذا وجود این شرایط از لزوم حضور گسترده مردم در انتخابات خبر می دهد .
از سوی دیگر پس از اجرای برجام و باز شدن باب تفاهم و گفت و گو با جهان این نخستین انتخاب است که در کشور برگزار می شود و به یقین می تواند تحولات سیاسی که منجر به تقویت برجام شود را شتاب دهد.
پس از برگزاری باشکوه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و جهت گیری مشخص ملت در انتخاب دولت تدبیر و امید و تفویض اختیارات به دولت جدید انتظار می رود بار دیگر مردم به صحنه بیایند تا افرادی را روانه ی مجلس کنند که معتقد و دلسوز نظام بوده و در راستای خواسته های ملت گام بردارند، چرا که به فرموده رهبر معظم انقلاب، نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید خواسته های حقیقی مردم را بر مسائل جناحی مقدم بدانند، جمله ای که اگر امروز مورد توجه قرار گیرد، بسیاری از مشکلات و اختلافات را حل خواهد کرد.
فرهنگیان نهاوند که همگام با خیل عظیم مردم در سراسر کشور همواره در انتخابات و شرایط بوجود آمده نقشی اثر گذار داشته اند این بار نیز عزم خود را برای اعتلای نام جمهوری اسلامی و همچنین توسعه و عمران کشور و شهرستان به کار بسته اند تا با حضوری آگاهانه و حد اکثری با درک شرایط کنونی ضمن دست رد زدن بر سینه دشمنان و بدخواهان انقلاب زمینه های شتاب دادن به توسعه کشور را فراهم سازند تا با خواست قاطبه مردم ایران این سخن امام راحل که مجلس عصاره فضایل ملت است محقق شود.
جمعی از فرهنگیان نهاوند در گفت و گو با ایرنا از آمادگی خود برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز هفتم اسفند خبر دادند.
واحدین احمدوند از مدیران مدارس آموزش و پرورش که اخیرا به افتخار بازنشستگی نائل آمده در این ارتباط می گوید: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز می باشد که لازم است آحاد مختلف مردم در آن حضوری به یاد ماندنی و حداکثری داشته باشند.
وی می افزاید: زمانی که مقام معظم رهبری در سخنان خود بر مشارکت آحاد مختلف خود تاکید داشته و می گویند حتی کسانی که نظام را قبول ندارند در این انتخابات شرکت نمایند لذا همه باید به اهمیت آن پی برده و نسبت به آن احساس وظیفه کرده و با عزمی راسخ در آن شرکت کنند.
وی ادامه می دهد: در شرایطی که دشمن از هر سو برای نظام اسلامی چنگ و دندان نشان می دهد این وظیفه ماست که با حضور خود در انتخابات به آنان اعلام نمائیم که ما در صحنه حضور داریم و در برابر توطئه های آنان ایستادگی می کنیم.
محمد مولوی دبیر دبیرستانهای نهاوند نیز در ارتباط با اهمیت انتخابات می گوید: یکی از ارکان تفکر امام راحل پذیرش نقش مردم در جکومت و به رسمیت شناختن حقوق و حضور آنان در تعیین سرنوشت خودشان می باشد و علاوه بر اندیشه های امام در اصول مصرح قانون اساسی نیز به عنوان حقی الهی که هیچ کس نمی تواند آنرا از انسان سلب نماید اشاره شده و مورد تاکید قرار گرفته است.
وی می گوید: یکی از عرصه هایی که مردم می توانند به طور مستقیم در سرنوشت خود تاثیر گذار باشند بحث انتخابات است و رای دادن فرصتی مناسب برای اظهار نظر مردم و تجدید قوای نظام است لذا مردم باید مسئولانه و آگاهانه بهترین انتخاب را برای سرنوشت خود داشته باشند و بدنبال این نباشند که از صندوق انتخابات قهر کنند زیرا قهر با صندوقهای رای باعث می شود که دیگران به جای ما تصمیم گیری کنند و این به نفع کشور و منافع ملی نیست پس باید با آگاهی و تدبیر، بهترین انتخاب را روز هفتم اسفند داشته باشیم.
مولوی در ارتباط با ویژگی کاندیداهای نمایندگی مجلس اضافه می کند: صرف حضور در پای صندوقهای رای نمی تواند ما را به هدف خود که شرکت در تعیین سرنوشت است برساند بلکه انتخابی از روی عقلانیت و آگاهی می تواند ما را به هدف برساند لذا باید با مطالعه و بررسی سوابق داوطلبان و اینکه آیا آنان می توانند به وظیفه اصلی نمایندگی که وضع قانون و نظارت بر اجرای آن است جامه عمل بپوشانند و یا اینکه آنان وعده ه های می دهند که دور از وظایف نمایندگی و صرفا تبلیغاتی است تا آنان بتوانند صلاحیت آنان را برای ورود به عرصه قانونگذاری تائید یا رد نمایند.
عبدالرضا سیف آموزگار یکی از مدارس نهاوند نیز در ارتباط با اهمیت انتخابات به خبرنگار ایرنا می گوید: از ابتدای انقلاب اسلامی یکی از محورهای اصلی نظام حضور مردم در صحنه های مختلف بوده که توانسته توطئه و مکر دشمنان و بدخواهان را نسبت به نظام خنثی سازد.
وی می افزاید: یکی از عرصه های حضور مردم که پس از انقلاب اسلامی به کرات شاهد آن بوده ایم عرصه انتخابات بوده است بدینگونه که آنان با مشارکت و تاثیر گذاری در این صحنه توانسته اند در توسعه و عمران کشور نقش به سزایی داشته باشند.
این فرهنگی با یاد آوری نقش مجلس به عنوان قوه قانون گذاری در توسعه کشور گفت: اگر در یک کشور قوانین خوب به تصویب برسند و علاوه بر آن بر اجرای این قوانین نیز نظارت کافی به عمل آید یقینا موجبات توسعه مادی و معنوی کشور فراهم می شود لذا این وظیفه مردم است که با آگاهی و هوشیاری نمایندگانی را انتخاب نمایند که به وظایف اصلی خود آشنا باشند و علاوه بر آن با شناخت مشکلات مردم حامیان خوبی برای مجریان و برنامه ریزان کشور باشند.
وی در پایان گفت و گوی خود با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در پای صندوقهای رای در روز جمعه علاوه بر این که می تواند موجبات عزت و سرافرازی ایران اسلامی را فراهم سازد و به دشمن نشان دهد که این مردم خواهان توسعه و استقلال کشور می باشند می تواند باعث اقتدار نظام اسلامی شوند .
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه به طور همزمان در سراسر کشور برگزار میشود.
در شهرستان نزدیک به 200 هزار نفری نهاوند نیز این انتخابات برای برگزیده شدن یک نفر برگزار می شود و برای اخذ آراء مردم در مرکز شهر و چهار بخش مرکزی ، گیان ، زرین دشت و خزل 146 شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است .
برای کسب یک کرسی نمایندگی مجلس 29 نفر در این شهرستان اقدام به نام نویسی کرده بودند که 20 نفر آنها تائید شدند که پس از انتقال دو نفر از این شهرستان به دیگر حوزه های انتخابیه و انصراف دو نفر دیگر در حال حاضر 16 نفر در صحنه رقابت حضور دارند
در این شهرستان نزدیک به 150 هزار نفر واجد شرایط رای دادن می باشند./ایرنا

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما