تازه های سایت

کد مطلب: 25958
6. اسفند 1394 - 19:18
‌باز مردم می‌آیند تا به دشمنان‌شان بفهمانند هرگز رجزخوانی‌ها در اراده ملت شجاع و دین‌پرور ایران اسلامی اثری نخواهد داشت، می‌آیند تا به ابرقدرت‌های جهانی بفهمانند قدرت در انگشتان این ملت جمع است نه در یاوه‌گویی‌ها و خیال‌پردازی‌های معاندان.

به گزارش پایگاه خبری گرو، باز هم شوری انقلابی در راه است، باز هم قرار است مردمی از جنس بصیرت به صحنه آیند، مردمی غیور و آزادیخواه، مردمی استقلال‌طلب، مردمی صبور و انقلابی، این مردم می‌آیند تا بار دیگر وحدت خود را به رخ جهانیان بکشند، می‌آیند تا بگویند انقلاب ما همچنان زنده و پویاست و کسی جرأت ندارد در برابر ملت ایران خم بر ابرو آورد، ملت ایران ملتی فهیم و شجاع است، ملت ما به صحنه خواهد آمد و بی‌شک مردم مبارز وشهید پرور و انقلابی نهاوند نیز باز هم پیش‌قراولان حاضر در این صحنه خواهند بود.

 

شرکت در انتخابات، راهی برای افزایش قدرت حاکمیتی در تمام عرصه‌ها

 

معاون فرماندار شهرستان نهاوند، شرکت در انتخابات را راهی برای افزایش قدرت حاکمیتی در تمام عرصه‌ها دانست و افزود: وقتی مردم در انتخابات حضور پررنگ داشته باشند نه تنها وحدت و اتحاد خود را به نمایش می‌گذارند، بلکه به نظام خود در مواجهه با توطئه‌های دشمنان و چالش‌های به وجود آمده، کمک می‌کنند.

"سیدرضا سلامتی" حضور پرشور مردم در انتخابات 94 را بسیار مهم خواند و گفت: تنها عملی که می‌تواند دشمنان را به یاس و ناامیدی بکشاند، همین حضور مردمی و در صحنه بودن است.

وی شرکت در انتخابات را یکی از مهمترین رویدادهای ملی عنوان کرد و گفت: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی نشانه پشتیبانی از نظام، ولایت و انقلاب است. اکنون تنها راه پاسداری و دفاع از انقلاب حضور پررنگ در مشارکت‌های سیاسی است و شرکت در انتخابات مشت محکمی بر دهان دشمنان این نظام خواهد بود.

مشارکت در انتخابات نشانه امیدواری مردم به فعالیت‌های سیاسی است

سلامتی، مشارکت مردم در انتخابات را نشانه امیدواری مردم به فعالیت‌های سیاسی کشور دانست و اظهار کرد: مردم با حضور خود در این جنبش سیاسی افزایش فرهنگ اجتماعی و سیاسی خود را می‌رسانند و در واقع کشور خود را در راستای حرکت به سوی توسعه سوق می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: حضور مردم در انتخابات پشتوانه مسئولان نظام است و قدرت مسئولان سیاست خارجی را برای تصمیم‌گیری در عرصه‌های بین‌المللی افزایش می‌دهد، بنابراین می‌طلبد ملت ایران بار دیگر آگاهانه‌تر و با بصیرت بیشتر به میدان انتخاب آمده و با اراده ملی خود لرزه بر دل دشمنان این نظام بیندازند.

یکی از مؤلفه‌های مهم توسعه، مشارکت گسترده در انتخابات است

یک کارشناس مسائل اجتماعی در نهاوند نیز به ایسنا گفت: یکی از مؤلفه‌ها و متغیرهای مهم در مباحث توسعه به ویژه توسعه سیاسی، مشارکت گسترده و فراگیر مردم در زمینه‌های مختلف از جمله سیاست و انتخابات است به عبارتی یکی از دغدغه‌ها و برنامه‌های دولت‌ها فراهم کردن زمینه‌ها و بسترهای لازم برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و فعالیت‌های سیاسی است.

"مهرداد هوشمند" اظهار کرد: افزایش مشارکت مردم در نظام‌های سیاسی و مشارکت حداکثری شهروندان دارای آثار و نتایج مثبتی است؛ از جمله اینکه موجب افزایش میزان رضایتمندی شهروندان در زمینه‌های مختلف می‌شود و این احساس رضایت و تعلق سیاسی به جامعه می‌تواند زمینه را برای حضور فعال مردم در بخش‌های مختلف و پذیرش مسئولیت اجتماعی فراهم کند بنابراین وقتی میزان رضایت و خشنودی افراد در نظام سیاسی بیشتر باشد، میزان تعلق‌خاطر و قبول مسئولیت اجتماعی و سیاسی شهروندان نیز بیشتر می‌شود.

دیگری کاهش میزان آسیب‌های روانی و اجتماعی است

‌وی ادامه داد: یکی دیگر از نتایج آمار و میزان مشارکت مردم در ابعاد مختلف، کاهش میزان آسیب‌های روانی و اجتماعی است که می‌تواند در کاهش رفتارها، تنش‌ها و اختلافات اجتماعی نیز موثر باشد و به توسعه و دوام نظام اجتماعی کمک کند.

این استاد دانشگاه افزود: یکی از شاخص‌های تعیین‌کننده و مهم در توسعه جامعه میزان مشارکت مردم در مسائل و موضوعات گوناگون از جمله شرکت در انتخابات است، بنابراین هر چقدر این مشارکت و حضور مردم در صحنه‌های مختلف بر مبنای اندیشه، آگاهی و عقلانیت باشد، قطعا در دوام و بقای نظام سیاسی تاثیر بسزایی خواهد داشت، به عبارتی بین میزان حضور و مشارکت گسترده مردم در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های سیاسی و فعالیت‌های انتخاباتی و افزایش کارآیی و دوام و کیفیت نظام سیاسی رابطه نزدیک وجود دارد بنابراین ترغیب و تشویق مردم به مشارکت در حوزه‌ها و ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: از این‌رو فراهم کردن شرایط و تمهیدات لازم برای مشارکت حداکثری شهروندان در فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های مهم دولت‌ها در نظام سیاسی است، پس عدم مشارکت مردم یا کاهش حضور افراد در صحنه‌ها و برنامه‌های مختلف، آسیب‌های روانی و اجتماعی شهروندان را به دنبال خواهد داشت و بر دوام و قوام نظام سیاسی تاثیرات نامطلوبی خواهد داشت و میزان رضایتمندی نیز کاهش خواهد یافت.

هوشمند عنوان کرد: فراهم کردن شرایط و بسترهای لازم در زمینه ایجاد امنیت و آرامش در نظام سیاسی از جمله انتخابات بسیار مهم و ضروری است یعنی هر چقدر میزان امنیت در مسائل سیاسی از جمله انتخابات بیشتر باشد، زمینه برای حضور گسترده و مشارکت بیشتر مردم فراهم خواهد شد و فضای رقابتی و انتخاباتی نیز پرشورتر و بانشاط‌ تر می‌شود و این افزایش مشارکت مردم و ایجاد سازوکارهای امنیتی افزایش کارآیی و اثربخشی جامعه را فراهم خواهد کرد، همانطور که حضرت علی(ع) می‌فرمایند «بدترین وطن و سرزمین جایی است که مردم در آن احساس امنیت نداشته باشد.» بنابراین فراهم کردن افزایش امنیت به عنوان یکی از نیازهای مهم و اساسی برای شهروندان در جامعه بسیار مهم و ضروری است.

مجلس پویا و کارآمد به توسعه و بالندگی جامعه کمک می‌کند

وی با اشاره به اینکه داشتن مجلس پویا و کارآمد و فعال و متخصص می‌تواند به توسعه و بالندگی جامعه کمک کند، افزود: بنابراین هر چقدر نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی از دانش و تخصص و تجربه و مدیریت بالایی برخوردار باشند، بهتر می‌توانند به توسعه جامعه و برنامه‌های دولت کمک کنند.

وی با بیان اینکه توسعه مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مستلزم وجود قوه قانون‌گذاری قوی، کارآمد و صاحب‌اندیشه و برنامه و متخصص است، اظهار کرد: هر چقدر این هماهنگی و همراهی و همکاری بیشتر باشد و نمایندگان با آگاهی، تخصص و تجربه کافی بتوانند برنامه‌ها و فعالیت‌های دولت را ارزیابی و نقد کنند و با ارائه راهکارها و پیشنهادات سازنده و علمی خود می‌توانند به توسعه و پیشرفت نظام اجتماعی کمک کنند، البته این بدان معنا نیست که از سلایق، گرایش‌ها و آراء مختلف استفاده نشود، بلکه یک مجلس و قوه قانون‌گذار پویا و کارآمد باید از ایده‌ها و آراء و اندیشه‌ها و گرایش‌های مختلف فکری و سیاسی استفاده کند تا برنامه‌های دولت نیز از کارایی و اثربخشی بیشتری برای توسعه وپیشرفت برخوردار باشد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما