تازه های سایت

کد مطلب: 25869
1. اسفند 1394 - 9:26
مدیر امور آبزیان جهاد کشاورزی همدان از تولید ۱۰۰ میلیون بچه ماهی در مرکز پرورش نهاوند خبر داد و گفت: این مرکز یکی از مراکز تامین نهاده‌های پرورش قزل‌آلا در کشور محسوب می‌شود.

به گزارشپایگاه خبری گرو، علی دولو اظهار داشت: شرکت تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی قزل دانش نهاوند از بزرگترین مراکز تکثیرکننده ماهیان قزل آلای رنگین‌کمان در سطح کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: این مرکز با تولید 100 میلیون تخم سبز و بچه ماهی یکی از عمده مراکز تأمین نهاده‌های پرورش قزل‌آلاست که در سال 92 با شیوع بیماری ویروسی VHS ماهیان سردآبی منجر به معدوم کردن ماهیان مولد، بچه ماهی و تخم چشم زده شد.

دولو بیان کرد: اکنون این شرکت با وجود خسارات میلیاردی با مدیریت توانمند مزرعه و حمایت‌های شیلات استان همدان برای بازگشت چرخه تولید در بهمن ماه امسال در دو مرحله محموله‌های تخم چشم زده به تعداد 10 میلیون قطعه از کشورهای آمریکا و انگلستان با رعایت اصول بهداشتی و اعمال قرنطینه ذخیره سازی کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان نهاوند فعالیت عمده‌ای در زمینه پرورش ماهی دارد، گفت: این مرکز از ابتدای اسفند ماه امسال آمادگی کامل برای عرضه بچه ماهی به آبزی‌پروران در سطح کشور را دارد.

مدیر امور آبزیان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه امسال 6 میلیون و 650 هزار قطعه بچه ماهی سردآبی و گرم آبی در استخرهای پرورش ماهی استان رهاسازی شده است، گفت: از این مقدار بچه ماهی رهاسازی شده پنج میلیون و 850 هزار قطعه ماهی قزل‌آلا و 850 هزار قطعه ماهی کپور بوده است.

وی با اعلام اینکه سال گذشته چهار هزار و 900 تن ماهی در استان همدان تولید شده است، عنوان کرد: همچنین سال گذشته سه میلیون و 400 هزار قطعه ماهی زینتی در سطح استان همدان تولید شده است.

دولو با اشاره به فعالیت 650 واحد پرورش ماهی در استان همدان گفت: تلاش لازم برای حمایت از این واحدهای پرورش ماهی در سطح استان همدان شده تا شاهد تولید حداکثری در این واحدها باشیم.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما